بسته های حمایتی کرونایی در فضای مجازی بوی شیطان می دهد

  • کد خبر : 279556
  • 28 آبان 1399 - 15:38

 

نیوز: پلیس فتا ناجا تاکیدکرد: هر پیامی مبنی بر نیاز افراد به ثبت اطلاعات بانکی آن‌ها در درگاه‌های مشکوک برای دریافت کمک‌ هزینه‌های تعطیلات کرونا از طریق شبکه‌های اجتماعی به طور حتم یک پیام کلاهبردارانه یا فریبکارانه است.

 

کمک‌ هزینه‌های تعطیلات کرونا و مصوبه ستاد ملی

سرهنگ علی ‌محمد رجبی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص محدودیت‌هایی که از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود، گفت: مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی با تشویق شهروندان و فعالان اقتصادی به ثبت نام در درگاه‌های جعلی برای دریافت حمایت‌های اقتصادی دولت، قصد دارند تا اطلاعات بانکی آنان را سرقت کنند.

وی افزود: هنوز هیچ تصمیمی برای پرداخت بسته حمایتی برای شهروندان یا فعالان اقتصادی از سوی مسئولان تعریف نشده است و مجرمان سایبری با طرح شایعاتی، شهروندان و فعالان اقتصادی را تشویق می‌کنند تا با افشای اطلاعات شخصی خود، به ظاهر برای دریافت کمک‌های دولتی اقدام کنند و برای این منظور پیام‌هایی جعلی را در شبکه‌های اجتماعی برای آنان ارسال می‌کنند.

توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان متاثر از ویروس کرونا - ایسنا

تبلیغ کمک‌ هزینه‌های تعطیلات کرونا در شبکه‌های اجتماعی از سوی کلاهبرداران

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: هدف منتشر کنندگان شایعات پرداخت بسته حمایتی کرونا از سوی دولت به شهروندان، سرقت اطلاعات بانکی و هویتی افراد است.

رجبی تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و به سایت‌ها و درگاه‌های پیشنهاد شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی برای ثبت نام دریافت بسته حمایتی و یا ثبت اطلاعات بانکی اقدام نکنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در ادامه گفت: در صورتی که هرگونه کمک و حمایتی کرونا اقتصادی به تصویب برسد، به طور قطع از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود و هرگونه پیام در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی یا ارسال پیامک به شهروندان قطعا فریب است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی در پایان از مردم خواست هرگونه پیام مجرمانه را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

نیوز

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=279556

ثبت نظر

-