علت ابتلای میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به کرونا مشخص شد

  • کد خبر : 278809
  • 28 آبان 1399 - 8:26

نیوز:

علت ابتلای میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به کرونا مشخص شد

علت ابتلای میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به بیماری کرونا، تردد آزادانه و رفت و آمدهای بدون رعایت پروتکل‌ها بوده است.

اقوام و بستگان بدون محدودیت با نامبردگان رفت و آمد داشته و احتمال می‌رود ابتلا از طریق این رفت‌ و آمدها و تردد بستگان بوده باشد.

پیش از ابتلای این دو، یکی از فرزندان میرحسین موسوی و ۲ فرزندش به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که بیماری کرونای آنها هنوز ادامه دارد و این فرزند موسوی، در شرایط کرونایی به خانه موسوی تردد داشته ‌است.

علاوه بر این، یکی از دامادهای میرحسین موسوی که پزشک جراح در یکی از بیمارستان‌های تهران می‌باشد نیز تردد مستمری در منزل پدر همسر خود داشته که خود نیز به بیماری کرونا مبتلا شده بود.

گردهمایی‌های میرحسین موسوی علیرغم اینکه برخی جریانات سیاسی آنها را محصورین می‌خوانند، حتی در شرایط کرونایی هم ادامه دارد.

این ترددهایی که برخلاف پروتکل‌های وضع شده برای منع گردهمایی‌های مشابه است، عامل ابتلای موسوی و همسرش به بیماری کرونا بوده است. تمامی هزینه‌های درمان بیماری موسوی و رهنورد هم از سوی دستگاه‌های مسئول پرداخت می‌شود.

زهرا رهنورد از سال ۹۶ بطور رسمی در حصر نیست  و همچنین به فعالیت‌هایی تخصصی خود از جمله فعالیتهای هنری و نقاشی می‌پردازد. با این حال رهنورد تلاش دارد تا خود را یکی از محصورین نشان دهد.

میرحسین موسوی خامنه

میرحسین موسوی خامنه (۱۱ اسفند ۱۳۲۰ در خامنه)[۹] سیاستمدار اصلاح طلب ایرانی، نقاش و معمار اهل ایران است. او یکی از نخستین اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و یکی از بلندپایه‌ترین اعضا و قائم‌مقامِ دبیرکل این حزب در دههٔ شصت و نخستین سردبیر ارگان حزب جمهوری، و پنجمین و آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ بود.

او پس از درگذشت. سید روح‌الله موسوی خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، با تغییر قانون اساسی. و حذف پست نخست‌وزیری، از فعالیت‌های اجرایی کناره گرفت. از آن‌جا که تمام سال‌های نخست‌وزیریِ او در زمان حیات روح‌الله خمینی بود. و خصوصاً در سال ۱۳۶۴ تمدید کابینهٔ او برای. چهارسال مجدد با حکم روح‌الله خمینی به عنوان ولایت فقیهِ وقت صورت گرفت. از او با عنوان نخست‌وزیر امام نام برده می‌شود.[۱۰][۱۱] از دیگر فعالیت‌های دولتی او می‌توان به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در دولت محمدعلی رجایی اشاره کرد. که نخستین فعالیت رسمی دولتی او در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

منبع: فارس

>>همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=278809

ثبت نظر

-