پورمحمود: طرح کوچ با قوت در منطقه۱۷پیگیری می شود

  • کد خبر : 278383
  • 28 آبان 1399 - 0:22
پورمحمود: طرح کوچ با قوت در منطقه۱۷پیگیری می شود

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ – ۲۱:۳۷

آموزش و پرورش  منطقه ۱۷

تهران(پانا)- جلسه معاونت سلامت و تربیت بدنی اداره کل با معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق ۱۹ گانه شهر تهران در فضای مجازی برگزار شد.

در این جلسه حسن محمدی، معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به مزایای طرح کوچ به منظور کنترل وزن و جلوگیری از بروز چاقی دانش آموزان از اقدامات به موقع و موثر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ شهر تهران تشکر کرد.
در ادامه جلسه طاهره پورمحمود، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷ گفت: کوچ نام طرحی است که وزارت آموزش و پرورش با دستور وزیر محترم آموزش و پرورش به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان آن را در حال اجرا دارد. هدف از اجرای این طرح آگاهی و مشاوره به والدین برای تغییر سبک زندگی غیرفعال و تغذیه نادرست دانش آموزان است. کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای در مدارس منطقه ۱۷ با قوت اجرا می شود.
پورمحمود در ادامه افزود: این طرح با اعتقاد بر شعار پیشگیری بهتر از درمان از آن جهت اهمیت دارد که بدانیم در دهه‌های اخیر درمان بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل مشکلات قلبی عروقی در بسیاری از کشورها به شدت افزایش یافته است.
وی در ادامه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش فعالیت های دانش آموزان اهمیت اجرای این طرح دو چندان شده است و دانش آموزان نسبت به سال گذشته از تحرک کمتری دارند. پایش منظم ایشان می تواند از بروز چاقی و ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت جلوگیری کند.
در پایان پورمحمود، با اشاره به اینکه ۴۳۰۰۰ دانش آموز منطقه ۱۷ در طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان پایش و سنجش سلامت شدند ضمن تشکر از زحمات بی دریغ سرآمدان آموزش و پرورش شهر تهران از تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران معاونین آموزگاران و دبیران تربیت بدنی و مراقبین بهداشت مشاوران اولیا و دانش آموزان مدارس منطقه ۱۷ در اجرای این طرح تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=278383

ثبت نظر

-