توزیع واکسن کرونا تولید داخل تا اوایل سال جدید

  • کد خبر : 277993
  • 27 آبان 1399 - 19:02
توزیع واکسن کرونا تولید داخل تا اوایل سال جدید

 

نیوز:

توزیع واکسن کرونا تولید داخل تا اوایل سال جدید

به گزارش برنا؛  کرونا در پیک خود قرار دارد و این خیز باعث مرگ‌ومیر تعداد قابل توجهی از افراد در کشورمان و حتی جهان شده است. این در حالی است که هنوز مردم آن‌طور که باید و شاید این بیماری را جدی نگرفته و کم و کیف دسترسی به واکسن هم در حد یافته‌های علمی است. در این شرایط فقط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند در مصونیت افراد در برابر کرونا موثر باشد.

توزیع واکسن کرونای تولید داخل؛ به زودی

مینو محرز، عضو کمیته مقابله با کرونا با اشاره به آخرین یافته‌های واکسن کرونا در ایران به خبرنگار برنا گفت: این واکسن در بازار  توزیع می‌شود، چون در این شرایط نمی‌توان رفتار مردم را کنترل کرد. مردم به‌جای اینکه خود را با کرونا وفق دهند، این بیماری را رها کرده‌اند.

 او افزود: هنوز  واکسن کرونا در دنیا وارد بازار نشده است. در دنیا دو واکسن محصول کشور آمریکا مطرح است. برای مثال یکی از واکسن‌ها برای نگهداری به یخچال  به دمای منفی ۷۰ درجه نیاز دارد. این واکسن را نمی‌توان به سهولت به دیگر نقاط منتقل کرد. این محصول نیازمند به تمهیدات ویژه دارد.

محرز در واکنش به نگرانی‌های مردم در زمینه دسترسی به واکسن کرونا تاکید کرد:  در کشور ما دانشمندان بر روی واکسن کرونا فعالیت کرده و تا اوایل سال جدید و شاید هم زودتر واکسن کرونای تولید داخل توزیع می‌شود.

کارشناس سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: نباید بر این باور بود که واکسن کرونا فقط محصول کشور مدرنا و فایزر است، بلکه تمامی واکسن‌ها با روش‌های دیگر تولید شده و موثر است. مردم نباید در این زمینه نگران باشند.

واکسن کرونای تولید داخل در مرحله کارآزمایی انسانی

به گفته او تمامی اقدامات در زمینه واکسن کرونا با تجارت و سودجویی شرکت‌ها همراه بوده است. انواع و اقسام واکسن‌ها در جهان تولید می‌شود و تمامی آنها موثر هستند. اصلا مردم نگران نباشند.

محرز افزود: هر کشوری باید واکسن مورد نیاز مردم را تهیه کند. فناوری آن در کشور موجود و واکسن در مرحله کارآزمایی انسانی قرار دارد.

او تصریح کرد: تمامی واکسن‌های کرونا تولید  شده در جهان موثر  هستند.

>>>همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277993

ثبت نظر

-