پرونده ۱۳۰ شهید مدافع سلامت در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است

  • کد خبر : 277972
  • 27 آبان 1399 - 18:50
پرونده ۱۳۰ شهید مدافع سلامت در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است

سعید اوحدی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با استانداری مرکزی در خصوص تامین مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری این استان در جمع خبرنگاران، افزود: تاکنون پرونده ۴۰ شهید مدافع سلامت در این نهاد انقلابی بررسی شده و هفته آینده نشستی در سازمان امور اداری و استحدامی کشور تشکیل و امید است در یک بازه زمانی کوتاه بتوان حق بزرگ مدافعان سلامت را ادا کرد.
وی، در خصوص تفاهم نامه‌های منعقد شده با استانداری مرکزی نیز توضیح داد: یکی از تفاهم‌نامه‌ها تامین زمین مناسب برای ساخت ۲ هزار مسکن جامعه ایثارگری است که تحقق این مهم، ۶۰ درصد افزایش میزان زمین و مسکن در ۱۰ سال گذشته برای خانواده های شهدا و ایثارگران مرکزی را به همراه داشته است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در راستای تامین مسکن جامعه ایثارگری کمبودهایی وجود دارد اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف تا پایان فعالیت دولت، ۸۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگری در نقاط مختلف کشور ساخته می‌شود.
اوحدی اظهار داشت: تفاهم نامه دوم نشست روز جاری در اراک، تامین یک‌هزار اشتغال جدید برای فرزندان شهدا و جانبازان استان مرکزی است که با توجه به برگزاری آزمون استخدامی کشور و اختصاص ۳۰‌ درصد سهمیه برای فرزندان این قشر، بر اساس بند ج ماده ۸۷ برنامه شمار قابل توجهی از فرزندان جامعه ایثارگری صاحب شغل می‌شوند.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اراک بود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

هم اکنون ۱۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جمعیت هدف این نهاد انقلابی زیر  پوشش بیمه همگانی و ۴۰ هزار و ۱۹۸ نفر نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند. 

بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۵ نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا به این نهاد واگذار شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277972

برچسب ها

ثبت نظر

-