انگیزه‌های درونی کاربران برای استفاده از استیکر

  • کد خبر : 277904
  • 27 آبان 1399 - 18:04
انگیزه‌های درونی کاربران برای استفاده از استیکر

 

 

انگیزه‌های درونی کاربران برای استفاده از استیکر

 

به گزارش نیوز: برای ادراک عاطفی، بدیهی است که استیکرها از لحاظ عاطفی دارای ویژگی های مشابهی با چهره هستند و تا حدی به دلیل عبارات اغراق آمیز و محبوبیت زیاد آنها در شبکه های اجتماعی آنلاین، حتی می توانند باعث برانگیختگی های عاطفی قوی تری نسبت به شکلک ها شوند.

مطالعات نشان داده است که استیکرها می توانند برای طبقه بندی دقیق محتوای احساسی پیام های متنی در بسیاری از موارد استفاده شوند.

استیکر های جدید سه بعدی برای واتس آپ اندروید New Stickers For WhatsApp 1.6

♦ استیکر چیست؟

در مقایسه با شکلک ها، استیکرها  تصاویر متحرک یا ساکن هستند که معمولاً بزرگتر هستند و بنابراین باید جدا از متن های نوشته شده ارسال شوند.

 می توان آنها را با متون کوتاه ترکیب کرد تا ایده های پیچیده تری مانند توصیفات محیطی ، زبان بدن و تصاویر متنی را نشان دهد. برچسب ها ، مانند شکلک ها ، اغلب برای بیان اطلاعات دقیق در مورد احساسات استفاده می شوند.

علاوه بر این ، مردم همچنین از احساسات و استیکرها برای انگیزه های استراتژیک مانند نمایش خود و مدیریت تأثیر استفاده می کنند.

♦ عبارات تصویری

 عبارات تصویری می توانند باعث تسریع در برقراری ارتباط و کاهش ابهام در پیام شوند. کاربران می توانند برای ایجاد زمینه عاطفی برای ارتباطات خود ، عبارات تصویری را در پیام های متنی خود اضافه کنند…. عبارات تصویری همچنین با کمک به روشن و تنظیم زنگ ها، افزودن شوخ طبعی و عناصر بازیگوش و کمک به انتقال بین موضوعات ، ارتباط آنلاین را هموار می کنند.

عبارات بصری همچنین می توانند تعاملات بین غریبه ها و شرکا را تسهیل کنند، به حفظ روابط اجتماعی کمک می کنند ، پشتیبانی اجتماعی ایجاد می کنند و درک متقابل را افزایش می دهند.

علاوه بر این، مردم همچنین از استیکرها برای انگیزه هایی، مانند خودنمایی و مدیریت تأثیرگذاری استفاده می کنند (به عنوان مثال ، ابراز وجود به گونه ای که می خواهد توسط دیگران دیده شود ، مانند داشتن شوخ طبعی) . به عنوان مثال ، عبارات تصویری می توانند دقت ، کارایی ، لذت و اجتماعی بودن ارتباطات آنلاین را افزایش دهند.

برخی از نوجوانان به طور انتخابی از شکلک استفاده می کنند تا دیگران را سرد و عصبانی نکنند (با استفاده از شکلک های حیواناتی مانند گربه ها محیطی آرام، زیبا و نرم ایجاد کنید).

استیکرها همچنین می توانند تعاملات بین غریبه ها و شرکا را تسهیل کنند ، به حفظ روابط اجتماعی کمک می کنند ، پشتیبانی اجتماعی ایجاد می کنند و درک متقابل را افزایش می دهند .

این مجموعه از تحقیقات نشان داده است که روشهای مختلف بیان بصری  مفید است. استیکر واتساپ می تواند به سادگی متنی ، تصویری یا ترکیبی از هر دو باشد و می تواند ایستا یا متحرک باشد.

این شامل بازنمایی های تصویری است و نه تنها می تواند احساسات نویسنده را بیان کند ، بلکه موقعیت های اجتماعی را نیز نشان می دهد و تعامل انسانی را تقویت می کنند.

ایموجی ها از کجا آمده اند؟ استیکر و ایموجی چه تفاوتی با هم دارند؟ - ویرگول

♦ کاربرد عاطفی استیکر ها تا کجاست؟

برای ادراک عاطفی، بدیهی است که استیکرها از لحاظ عاطفی دارای ویژگی های مشابهی با چهره هستند و تا حدی به دلیل عبارات اغراق آمیز و محبوبیت زیاد آنها در شبکه های اجتماعی آنلاین ، حتی می توانند باعث برانگیختگی های عاطفی قوی تری نسبت به شکلک ها شوند.

مطالعات نشان داده است که استیکرها می توانند برای طبقه بندی دقیق محتوای احساسی پیام های متنی در بسیاری از موارد استفاده شوند و برای انتقال اطلاعات راحت تر از متن هستند. به عنوان مثال استیکر عاشقانه.

 فراتر از این کاربردهای اصلی ، استیکرها کاربردهای استراتژیک و کاربردی دارند. از مهمترین کاربرد استیکرها “برای بیان خود به عنوان شخصی که می خواهیم توسط دیگران درک شود… مثلا مودب یا شوخ به نظر برسیم ” شناسایی می شود و حفظ استیکرهای با استفاده از وضعیت اجتماعی “برای سازگاری با رفتار ارتباطی دیگران و حفظ روابط اجتماعی” مفید است.

و استفاده های کاربردی از استیکرها مانند جایگزین یا مکمل متن و به عنوان سلام و پایان در مکالمات پیام فوری شناسایی می شوند. …

 

d5teuhj

 

استیکرها به آنها امکان می دهد احساسات خود را بیان کرده و شدت عاطفی خود را از طریق ویژگی های مشخص شده استیکرها نشان دهند

انسان ها به طور طبیعی از طریق شکلک یا نشانه های غیرکلامی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و این تعاملات به افراد کمک می کند تا احساسات دیگران را درک کرده و مکالمه بین افراد را ارتقا دهند

از آنجایی که پیام رسانی فوری موبایل با استفاده گسترده از تلفن های هوشمند به وسیله اصلی ارتباطات تبدیل شده است ، شکلک ها و استیکرها، نمادهایی که به معنای نشان دادن احساسات خاص در پیام های فوری هستند ، به اشکال مختلف نیز توسعه یافته اند.

♦ انگیزه ی کاربران برای استفاده از استیکر:

این مطالعه نشان می دهد که علاوه بر استفاده از استیکرها برای ابراز احساسات، کاربران ممکن است انگیزه های دیگری نیز داشته باشند: اهداف استراتژیک و کاربردی اول ، استفاده استراتژیک از استیکرها می تواند به عنوان سبک ارتباطی تعریف شود که در آن شکلک ها برای ایجاد انگیزه درونی اجتماعی استفاده می شوند. در اینجا، انگیزه های بیرونی انگیزه های اجتماعی است که ریشه در روابط بین مشترکین دارد.

مثلا به عنوان وسیله ای برای تحریک بیان استفاده می کنند. استیکرها به آن ها امکان می دهد احساسات خود را بیان کرده و شدت عاطفی خود را از طریق ویژگی های مشخص شده استیکرها نشان دهند.

همچنین، کاربران اظهار داشتند که برای تأکید و ارائه اطلاعات دقیق در مورد احساساتی که قصد داشتند ابراز کنند ، می توانند از استیکر استفاده کنند.

استیکرها همچنین می توانند تعاملات بین غریبه ها و شرکا را تسهیل کنند ، به حفظ روابط اجتماعی کمک می کنند.

آیا معنی واقعی ایموجی‌ها یا همان شکلک‌های تلگرام و واتساپ را می‌دانید؟

♦ الگوهای موجود بین کاربران استیکر:

الگوهای مشاهده شده استفاده استراتژیک از احساسات به شرح زیر است:

الف) بازنمایی خود – استفاده از  استیکرهای خود بیانگر به عنوان اینکه شخص می خواهد توسط دیگران درک شود. در چنین حالتی ، شخص می تواند بیش از حد در شخصیت مورد استفاده غوطه ور شود.

ب) حفظ وضعیت موجود اجتماعی – استفاده از برچسب شکلک برای انطباق با رفتار ارتباطی دیگران و حفظ روابط اجتماعی.

این الگوی استفاده ممکن است به عنوان تلاشی برای جذب سازی تلقی شود – خود را با استفاده از سبک ارتباط دیگران یا استفاده از استیکر شکلک مناسب برای حفظ پیوندهای اجتماعی.

استفاده از استیکر شکلک وسیله ای در نظر گرفته می شود که نه تنها به راحتی در مکالمه گروهی مداوم شرکت کنید ، بلکه همچنین برای حفظ یک رابطه اجتماعی پایدار با دیگران استفاده کنید. از نظر برخی مصاحبه شوندگان ، شکلک ها به عنوان یخ شکن کار می کنند.

استیکرهای عاشقانه دوستانه، ناراحتی و غیره درست زمانی به کار می آیند که کاربر از کارایی کلمات برای انتقال ایده ها و عواطف ناامید شده. زمانی که استیکرها را استفاده می کنیم انتظار داریم مخاطب نرم تر شده و ادامه دیالوگ با تناقض کمتر و لطافت بیش تری پیش برود حتی اگر استیکر گاو خشمگین ارسال کرده باشیم.

با اخبار نیوز همراه باشید…

ارائه روش هایی برای کاهش استرس و اضطراب ویروس کرونا توسط رئیس سازمان نظام روان شناسی

کتاب‌های روان‌شناسی را در هفته کتاب با تخفیف ۲۰درصدی بخرید

«روان‌ شناسی در سینمای‌ هالیوود» به چاپ دوم رسید

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277904

ثبت نظر

-