اگر برای دانش‌آموزان بر اساس نیاز آن‌ها برنامه داشته باشیم، آسیب‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند

  • کد خبر : 277875
  • 27 آبان 1399 - 17:52
اگر برای دانش‌آموزان بر اساس نیاز آن‌ها برنامه داشته باشیم، آسیب‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند

 

نیوز:

اگر برای دانش‌آموزان بر اساس نیاز آن‌ها برنامه داشته باشیم، آسیب‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند

اگر برای دانش‌آموزان بر اساس نیاز آن‌ها برنامه داشته باشیم، آسیب‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند

تهران (پانا) -مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش معتقد است اگر برای دانش‌آموزان بر اساس نیاز آن‌ها برنامه داشته باشیم، آسیب‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس با علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علی رمضانی با تاکید بر اینکه باید در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، برای دانش آموزان برنامه ریزی کرد، گفت:

اگر بتوانیم برای دانش آموزان و مخاطبان آموزش و پرورش بر اساس نیاز آن‌ها برنامه داشته باشیم، مطمئن باشید، آسیب‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر فرد در نهادهای مسئول، باید وظیفه خود را به خوبی بشناسد و میان وظایف تفکیک قائل شویم، عنوان کرد: معتقد هستم اگر بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی، مهارت آموزشی و نشاط آور برای دانش آموز در نظر بگیریم و به نوعی اوقات فراغت این عزیزان را غنی کنیم، می‌توانیم تا حد زیادی از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به حساسیت‌های سنی که برای دانش آموزان وجود دارد و تفاوت‌های روحی که در این سن با جوانی دارند، اظهار کرد: اگر بتوانیم اوقات فراغت دانش آموزان را بر اساس نیازهای ایشان پر کنیم، مطمئن هستم آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در این سن بسیار کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه محمدرضا احمدی با تصریح بر اینکه اگر شاهد آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در مدارس هستیم، به دلیل عدم ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به دانش آموزان است، گفت: وقتی دانش آموزان به مدارس پا می‌گذارند، باید آموزش مهارتی در رشته‌های مختلف به ویژه مهارت‌های اجتماعی را فرا بگیرند.

وی تاکید کرد:

آموزش و پرورش نباید صرفا به آموزش دروس بپردازد و باید جنبه پرورش را بسیار زیاد مورد توجه قرار بدهد. وقتی دانش آموزان از نهاد خانواده بیرون می‌آیند، خیلی از مهارت‌های اجتماعی را بلد نیستند و وقتی وارد مدرسه می‌شوند، این نهاد موظف است مهارت‌های لازم در این حوزه را به آن‌ها بیاموزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ذکر نمونه‌هایی از جمله مهارت گفتگو و تعامل با دیگران، بر ضرورت یادگیری این مهارت‌ها تاکید و بیان کرد: منشا بعضی از آسیب‌هایی که دانش آموزان می‌بینند. در خانواده است. و مدیران و معلمان مدارس باید این موضوع را در خانواده پیگیری کنند. زیرا وقتی به آن رسیدگی نشود. نه تنها بازدهی دانش آموز در مدرسه کاهش پیدا می‌کند. که ممکن است آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به سراغ این دانش آموز بیاید.

وی با تصریح بر اینکه وقتی دانش آموزی دچار آسیب اجتماعی می‌شود. قطعا به دلیل غفلت‌های مسئولین است، اظهار کرد: خانواده، جامعه و مدرسه باید زمان دانش آموز را درک کنند. و به روز باشند. و نمی‌توان بر اساس الگوهای قدیمی آن‌ها را تربیت کنند.

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۹

>>>همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277875

ثبت نظر

-