مشکلات کارگران سابق «برفاب » بررسی شد

  • کد خبر : 277845
  • 27 آبان 1399 - 17:33
مشکلات کارگران سابق «برفاب » بررسی شد

مشکلات کارگران سابق «برفاب » بررسی شد

روز گذشته نشست بررسی مطالبات حدود هزار نفر از کارگران سابق کارخانه «برفاب» با حضور اعضای شورای تامین چهار محال بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه بررسی مشکلات و مطالبات حدود هزار کارگر سابق کارخانه لوازم خانگی «برفاب» شهرکرد، معاون سیاسی امنیتی استاندار، معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف، مدیرکل اداره کار، مسؤولان برخی واحد تولیدی، مسئول بسیج کارگری و تعدادی دیگر از مسئولان استان چهار محال بختیاری حضور داشتند.


از قرار معلوم در این نشست با مدارک ارائه شده از سوی کارگران سابق «برفاب» پیرامون وضعیت اشتغال، نوع قرارداد کار، وضعیت بیمه بیکاری، سختی کار و شرایط بازنشستگی کارگران، مشکلات موجود در این موضوعات مورد بررسی قرار گرفته و قرار است در جلسه‌ دیگری با دعوت از برخی مسئولان مرتبط، سوابق سختی کار این کارگران هم مورد بررسی قرار بگیرد.


نیمه نخست سال ۹۵ به یکباره حدود هزار کارگر کارخانه برفاب استان چهار محال بختیاری از کار بیکار شدند. از آن زمان تاکنون این کارگران معطل بازگشت به کار و یافتن راهی برای رسیدن به مطالبات خود هستند. کارگران این کارخانه مدعی‌اند اخراج آن‌ها بدون دلیل و برخلاف مقررات قانون کار انجام شده است به همین دلیل گهگاه تجمع صنفی برگزار می‌کنند. به نقل از کارگران اخراجی برفاب گفته می‌شود؛ پیگیریهای چهار ساله آنها برای بازگشت به کار و وصول مطالبات هیچ عایدی برایشان نداشته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277845

برچسب ها

ثبت نظر

-