کارگران آبفار خوزستان خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود شدند

  • کد خبر : 277429
  • 27 آبان 1399 - 13:19
کارگران آبفار خوزستان خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود شدند

کارگران آبفار خوزستان خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود شدند

صبح امروز (یکشنبه ۲۷ آبان) جمعی از کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان برای پیگیری مطالبات صنفی خود، دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت چند ماهه حقوق خود، مقابل ساختمان آب و فاضلاب تجمع کردند.


این کارگران گفتند: مطالبات صدها نفر از کارگران شبکه آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان چند ماه است پرداخت نشده و ما بارها خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود بوده‌ایم.


آن‌ها افزودند: تاکنون به مشکل ما رسیدگی نشده و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق به دل‌مان مانده است.


یکی از کارگران معترض گفت: جدا از معوقات مزدی، ما در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی نیز دچار مشکلاتی هستیم به همین دلیل برای تامین نیازهای درمانی خود و خانوادهایمان با مراجعه به مراکز آزاد متحمل هزینه‌های هنگفتی بایت ویزیت و هزینه دارو و سایر خدمات می‌شویم.


طبق اظهارت وی؛ با ادغام آبفای شهری و روستایی استان خوزستان، مدیریت جدید حاضر به پذیرش پرداخت مطالبات قدیمی ما کارگران نمی‌شود و ما کارگران همچنان بلاتکلیف هستیم.


او گفت: از دیگر مشکلات کارگران پرداخت عیدی کارمندی به کارگران پیمانی و طرحی آب و فاضلاب روستایی است که خلاف قانون است.


به گفته وی؛ کارفرما در هر سال در پرداخت حق عیدی با فرمول کارگری (حداقل دو برابر دستمزد کارگران) کوتاهی می‌کند و عیدی کارگران را به شیوه کارمندان محاسبه می‌کند، این در حالی است که کارگران از مزایای کارمندی بی‌بهره‌اند.


این کارگر به نمایندگی از همکاران خود گفت: بدون شک قبول چنین شرایطی از روی ناچاری است و کماکان شرمنده زن و فرزندان خود هستیم.


او در خاتمه تصریح کرد: میانگین سوابق کاری هر یک از کارگران ۱۵ سال تا ۲۵ سال است و در بین کارگران، کسانی هستند که با سوابق بالای ۲۸ سال در آستانه بازنشستگی هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277429

برچسب ها

ثبت نظر

-