امضای تفاهم‌نامه وزارت دفاع و شهرداری تهران با موضوع امداد هوایی

  • کد خبر : 277362
  • 27 آبان 1399 - 12:28
امضای تفاهم‌نامه وزارت دفاع و شهرداری تهران با موضوع امداد هوایی

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۵

امداد هوایی

تهران (پانا) – وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شهردار تهران درباره بهره‌مندی مدیریت شهری تهران از تجهیزات هوایی در عملیات اطفای حریق، تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش وابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ حاتمی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در خصوص اطفای حریق هوایی و به روزرسانی تجهیزات آتش نشانی اظهار داشت: مسئولیت کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی در کشور به عهده وزارت دفاع است و این سازمان با استفاده از ظرفیت دانشی و تجارب علمی از تجربه ی خوبی در این زمینه برخوردار است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع از طریق مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی نقش هماهنگی و پشتیبانی از یگانهای بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی را در زمینه اطفای حریق هوایی منابع طبیعی کشور به عهده دارد گفت: این تفاهمنامه در زمینه بهره‌مندی مدیریت شهری تهران از تجهیزات هوایی وزارت دفاع در عملیات اطفاء حریق به امضا رسیده است.

وزیردفاع هدف این تفاهم نامه را بهره گیری از توانمندی و ظرفیتهای علمی عملی و تجارب مشترک در حوزه نجات و اطفای حریق هوایی و همچنین ارتقاء تجهیزات و ایجاد سامانههای ویژه مقابله با حریق با شرایط شهر تهران در راستای سیاست‌های کلان کشور عنوان کرد.

امیر حاتمی در ادامه برنامه‌ریزی و فراهم کردن بستر مناسب در زمینه بهرهمندی مدیریت شهری تهران از تجهیزات هوایی در عملیات اطفای حریق در حریم و محدوده شهری تهران، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌های وزارت دفاع در خصوص نجات و اطفای حریق، ارتقای تجهیزات و سامانه‌های موجود در مدیریت شهری به خصوص سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، تحقیق و توسعه و اجرای طرحهای نوین مشترک، استفاده از پرتابهها و تجهیزات مناسب و اطفای حریق در کاربری‌های مدیریت شهری، بومی سازی تجهیزات آتش نشانی و … را از موضوعات این تفاهم نامه بر شمرد.

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه زمینه‌های همکاری از قبل با وزارت دفاع و نیروهای مسلح به وجود داشته است گفت: این تفاهم‌نامه در راستای افزایش ضریب ایمنی شهروندان در تهران و توسعه همکاری ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از بستر و امکانات وزارت دفاع برای بالا بردن هر چه بیشتر ایمنی شهروندان به امضا رسیده است گفت: با توجه به شرایط شهر تهران، گستردگی شهر و افزایش تراکم جمعیت، بحث اطفای حریق هوایی و امداد هوایی بیش از پیش ضروری شده است.

شهردار تهران با اشاره به شرایط ویژه شهر تهران درخصوص محدودیت‌های امدادرسانی زمینی در بعضی مواقع گفت: این تفاهم‌نامه در راستای به روزرسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش‌نشانی و شهرداری تهران برای ارائه هرچه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان صورت گرفته است.

مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت ۵ سال تعیین شده است که در صورت رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277362

ثبت نظر

-