آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سیاست‌های آمریکا را پیاده می‌کند

  • کد خبر : 277221
  • 27 آبان 1399 - 11:09
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سیاست‌های آمریکا را پیاده می‌کند
به گزارش نیوز،

  محمدحسن آصفری با اشاره به اینکه ۲۲درصد بازدیدهای آژانس بین المللی انرژی از فعالیت هسته ای ایران بوده است، گفت: نگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی به فعالیت هسته ای ایران فنی و مهندسی نیست بلکه نگاه امنیتی و سیاسی دارد؛ در واقع آژانس به نهادی برای پیاده کردن سیاست های آمریکا در منطقه تبدیل شده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حقیقت آمریکایی‌ها آژانس را ابزاری قرار داده‌اند برای اینکه بتوانند فشار خود را به سایر کشورها زیاد کنند و اهداف خود را در سایر کشورها پیش ببرند.

 وی ادامه داد: امروز با وجود اینکه در بسیاری از کشورها فعالیت‌های هسته‌ای صورت می‌گیرد و برخی کشورها نیز حاضر نشدند پروتکلNPT را بپذیرند و به این پروتکل محلق شوند، اما آژانس علیه آن‌ها هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده، از فعالیت هسته ای شان بازرسی نمی‌کند و  گزارشی علیه فعالیت هسته ای آنها منتشر نمی شود.

این نماینده مجلس مطرح کرد: عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا و فرانسه  فعالیت هسته ای خود را در ابعادی گسترده و هزینه هنگفت آغاز کرده است، این اقدام مخاطره آمیز می تواند تهدیدی برای مردم منطقه به شمار آید، همچنین   رژیم صهیونیستی چند صد زرادخانه و کلاهک هسته ای دارد و حاضر نشده NPT را بپذیرد با این حال آژانس حتی یکبار درخواست بازدید از فعالیت هسته ای و جلوگیری از تولید بمب های هسته ای را اعلام نکرده است.

آصفری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه کشورهایی که پروتکل NPT را پذیرفته اند در چارچوب آن فعالیت هسته ندارند، گفت: نگاه آژانس به ایران سیاسی و امنیتی است، سکوت مسئولین و همکاری بیش از حد ایران با آژانس سبب شد زیاده خواهی آنها شده تا در تمام تاسیسات هسته ای دوربین های آنلاین ها و آفلاین نسب کنند، فعالیت های ما را ضبط کند و زیر نظر داشته باشند اما از تاسیسات در حال تاسیس عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی بازدید نداشته و گزارشی تهیه نمی کند.

وی تاکید کرد: آژانس جایگاه بی طرفی خود را در موضوع هسته ای که جز وظایف ذاتی است را  از دست داده و توقع این است که امروز آژانس متوجه باشد اگر بخواهد به این رفتار ادامه دهد مطمئنا جمهوری اسلامی حاضر نخواهد بود که همیشه این همکاری را داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: آژانس بارها گزارش راستی آزمایی فعالیت هسته ای ایران را ارائه کرده و گفته ایران هیچگونه فعالیتی خارج از پروتکل‌های هسته‌ای نداشته، اما می‌بینیم آمریکا دست به اعمال تحریم‌ها علیه ایران می‌زند که نشان می‌دهد آژانس جایگاه و جرأت برخورد با دولت‌ها را ندارد و به نهادی برای پیاده کردن سیاست‌های آمریکا تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277221

ثبت نظر

  1. این حرف درسته ولی مگه میشه تو این شرایط اقتصادی و این وضعیت مصرف غیر اصولی سوخت در کشور، اولویت اول مملکت انرژی پاک هسته ای باشه؟؟؟؟ واضحه که ایران به دلیل ضعف نیروهای نظامی نیاز به سلاح قدرتمند داره. مطمئنم امسال ایشون می خوان یکم سر آژانس خلوت بشه تا بتونن سریع تر به سلاح هسته ای برسن. ان شا الله که خیر مردم دنیا در این باشه

-