تشکیل ۴۷ پرونده احتکار کالا ‌در گیلان/ مقابله ریشه‌ای با جرائم اقتصادی

  • کد خبر : 276980
  • 27 آبان 1399 - 9:11
 تشکیل ۴۷ پرونده احتکار کالا ‌در گیلان/ مقابله ریشه‌ای با جرائم اقتصادی
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به دستگیری محتکران کالاهای اساسی از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: با اشراف و رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی گیلان بالغ بر ۴۵ نفر از محتکران کالای اساسی از ابتدای ساکنون توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
 تشکیل ۴۷ پرونده احتکار کالا ‌در گیلان/ مقابله ریشه‌ای با جرائم اقتصادی
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان از کشف ۹ هزار و ۳۹ کیلوگرم مواد غذایی و روغن و همچنین ۴ هزار و ۹۲۵ کیلوگرم مواد خوراکی احتکار شده از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: ۴۹ دستگاه صوتی و تصویری و همچنین ۲ هزار و ۶۱ دستگاه لوازم خانگی احتکار شده نیز امسال در گیلان کشف شد.
رسول‌زاده با اشاره به تشکیل ۴۷ پرونده احتکار کالای اساسی و غذایی در طول ۸ ماهه گذشته افزود: امسال حدود ۶ هزار و ۸۶۰ عدد تجهیزات و اقلام پزشکی، ۲ هزار و ۸۸۲ کارتُن مواد شوینده، ۶۰۸ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های گوشتی، ۶۳ کیلوگرم محصولات لبنی و هزار و ۵۵۰ کیلوگرم حبوبات نیز از محتکران کشف شد.
وی از کشف ۱۱۸ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم غلات احتکار شده، ۱۰ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم ارزاق ویژه و ۳۳ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم مواد شیمیایی احتکاری خبر داد و اظهار داشت: ارزش ریالی کل کالای کشف شده چیزی حدود ۱۸۶ میلیارد و ۶۶۴ میلیون و ۵۸۵ هزار ریال بوده البته ۳۲ هزار و ۴۸۳ عدد سایر کالاهای احتکاری نیز توسط پلیس گیلان کشف شد.
رسول‌زاده کمک به تامین سلامت ساختارهای اقتصادی جامعه را از جمله وظایف پلیس امنیت اقتصادی برشمرد و بیان کرد: سیاست‌ها و اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی با اقتباس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با ورود موثر نیروی انتظامی به حوزه امنیت اقتصادی و با مجوز ستادکل نیروهای مسلح به ناجا ایجاد شده است.
وی از ورود پلیس امنیت اقتصادی در موضوعات کلان و جرائم اقتصادی از جمله زمین‌خواری، فرار مالیاتی، تسهیلات غیرمجاز بانکی، اختلاس، احتکار و مقابله با قاچاق کالا و ارز به‌صورت ریشه‌ای خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله با قاچاق کالاهای اساسی و استراتژیک به خارج از استان از دیگر وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به تعامل مثبت و سازنده پلیس امنیت اقتصادی با مراجع قضایی، سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی بر تمامی دستورالعمل‌های مرتبط با موضوعات اقتصادی، نظارت و کنترل دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=276980

برچسب ها

ثبت نظر

-