جزییات اقدامات ستاد گرامیداشت ۲۹ آبان/ برگزاری سالگرد تصویب قانون کار با رعایت پروتکل‌ها

  • کد خبر : 275790
  • 26 آبان 1399 - 15:23
جزییات اقدامات ستاد گرامیداشت ۲۹ آبان/ برگزاری سالگرد تصویب قانون کار با رعایت پروتکل‌ها

جزییات اقدامات ستاد گرامیداشت ۲۹ آبان/ برگزاری سالگرد تصویب قانون کار با رعایت پروتکل‌ها

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، جزییات اقدامات ستاد گرامیداشت ۲۹ آبان (سالگرد تصویب قانون کار) را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، جلسه ستاد بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار (۲۹ آبان) با حضور اعضای ستاد در محل خانه کارگر مازندران در قائم شهر برگزار شد. 


در این جلسه، نصرالله دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، گفت: «قانون کار بعد از قانون اساسی، قانون مادر  در جهت تحقق عدالت اجتماعی در ایران است.» 


وی در ادامه گفت: در سالروز تصویب قانون کار، نقطه نظرات به حق کارگران و بازنشستگان در خصوص خصوصی‌سازی، معضلات تورم و رکود اقتصادی، مشکلات درمانی و معیشتی، نداشتن امنیت شغلی کارگران، عدم اجرائی مسائل بهداشتی و ایمنی در بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و حمایت قاطع از قانون کار منعکس خواهد شد. 


مسئول کانون بازنشستگان مازندران به تاریخچه تصویب قانون کار اشاره کرد و گفت: در روند تصویب قانون کار، دوبار در مجلس شورای اسلامی تصویب و در پی اختلاف نظر بین مجلس و شورای نگهبان در مورد قانون کار، توسط وزیر کار و امور اجتماعی وقت، فقید سعید مرحوم ابوالقاسم سرحدی زاده، در دولت مقام معظم رهبری، استفساری‌های از حضرت امام خمینی خمینی(ره) به خاطر قانون کار واختلاف نظر انجام گرفت. در همین راستا، امام دستور تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را صادر کرد. اولین مصوبه این مجمع هم قانون کار جمهوری اسلامی ایران بود. 


عضو هئیت مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور، افزود: تصویب قانون کار نقطه شفاف اثبات علاقمندی با نظام و حضرت امام (ره) به کارگران ایران بود. در مراسم سالروز تصویب قانون کار ضمن میثاق مجدد با آرمانهای حضرت امام، یاد و خاطرات همه دست‌اندرکاران تصویب این قانون خصوصا مرحوم سرحدی‌زاده گرامی خواهد شد. 


عضو شورای اسلامی شهر قائم شهر، گفت: قانون کار تاریخچه تلخ و شیرین را به خود دیده و اگر نبود زحمات بزرگان کارگری، نهادهای کارگری و بازنشستگی، شکل نمی‌گرفت.


وی به فصل ششم قانون کار اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نهادهای کارگری و بازنشستگی می‌بایستی قدردان زحمات بزرگان کارگری باشند. هرچه می‌توانند در جهت استیفای حقوق حقه این قشر شریف و عزیز اقدامات لازم با وحدت و انسجام مبذول دارند. 


مسئول ستاد ۲۹ آبان مازندران در پایان گفت: روز ۲۹ آبان مراسم حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و به صورت مجازی همزمان با تشکیلات مرکزی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=275790

ثبت نظر

-