بیش از ۳۰۰ معدن به مدار تولید بازگشتند

  • کد خبر : 275772
  • 26 آبان 1399 - 15:05
بیش از ۳۰۰ معدن به مدار تولید بازگشتند

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۴۴

فعال‌سازی معادن کوچک

تهران(پانا) – براساس طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس تعطیل شده در سطح کشور، از سال گذشته تاکنون ۳۰۳ معدن احیا و به مدار تولید بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ایمیدرو، «خداداد غریب پور» در جلسه پایش طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس که به شیوه ویدئوکنفرانس برگزار شد،افزود: امسال تا پایان بیستم آبان ماه جاری تعداد ۱۵۷ معدن در قالب طرح احیا، فعال شدند و امسال بازگشت ۲۰۰ معدن به چرخه فعالیت در دستور کار قرار دارد.

پیش از این شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) وابسته به سازمان ایمیدرو آمار داد:امسال ۷۰۱ معدن غیرفعال شناسایی و برای ۲۲۳ معدن راهکار کلینیکی ارایه شده است.

غریب پور پیش بینی کرد: آمار معادن غیر فعال استان های مختلف با به روز شدن، زمینه احیای شمار بیشتری فراهم شود.

وزارت صنعت پیش از این آمار داد: تعداد معادن فعال کشور بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ معدن است که بطور متوسط سالیانه حدود ۴۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن یادآوری منافع حاصل از فعالسازی معادن غیرفعال که به سود کشور است، گفت: بنابر همکاری مجموعه ای از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی،‌ بخش خصوصی، خانه معدن، اتاق بازرگانی و معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت، این طرح در حال اجرا است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: اکنون همگرایی بیشتری برای توجه به زیرساخت های معادن احیا شده وجود دارد که این مهم با حضور همه اجزای این طرح، قابل تحقق است.

وی گفت: شرکت ملی صنایع مس در تامین اعتبار برای احیای معادن مس همکاری دارد و از محل ۵۰ میلیارد تومانی که این شرکت برای طرح در نظر گرفته، اکنون با حمایت و ضمانت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی، نخستین مجموعه معدنی و فرآوری مس در آستانه جذب تسهیلات برای تامین زیرساخت برق و فعال شدن معادن اطراف واحدفرآوری است.

به گفته غریب پور، برای حوزه های سنگ آهن نیز شرکت های گل گهر، چادرملو و فولاد مبارکه برای همکاری آمادگی دارند و حاصل آن انتفاع چندجانبه برای معادن، اشتغال و همچنین تامین مواد اولیه شرکت های بزرگ است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=275772

برچسب ها

ثبت نظر

-