دومین روز دوره آموزشی تربیت مدرس «پانا» با موضوع فنون گزارش نویسی آغاز شد

  • کد خبر : 275314
  • 26 آبان 1399 - 10:22
دومین روز دوره آموزشی تربیت مدرس «پانا» با موضوع فنون گزارش نویسی آغاز شد
دهقانی تربیت مدرس

تهران (پانا) – دوره آموزشی تربیت مدرس خبرگزاری پانا با حضور سرپرست خبرگزاری پانا از صبح روز شنبه ۲۴ آبان ماه با موضوع اصول خبرنویسی آغاز شد؛ این دوره امروز با موضوع اصول و فنون گزارش نویسی ادامه خواهد داشت.

باتوجه به ضرورت تربیت نیروهای انسانی کارآزموده و متخصص در حوزه خبر و اطلاع رسانی و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت دانش‌آموزان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری و پوشش رسانه‌ای اخبار، خبرگزاری پانا دوره آموزشی تربیت مدرس کشوری را برگزار می‌کند.

ارتقای ظرفیت نیروی انسانی کارآزموده و متخصص در حوزه تربیت خبرنگاران دانش‌آموز، کشف استعدادهای برتر و علاقه‌مند به حوزه خبرنگاری، افزایش بهره وری فعالیت‌های خبری دفاتر استانی پانا، توسعه امر خبر و خبرنگاری در بین دانش‌آموزان علاقه‌مند از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

برنامه استان‌های کشور به ۳ گروه الف، ب و ج تقسیم بندی شده است؛ استان‌های گروه الف شامل استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، کرمان، مازندران، آذربایجان غربی، کرمانشاه، شهرستان‌های تهران و شهر تهران است که ۱۳۰ نفر اعلام شده است.

استان‌های گروه ب شامل اردبیل، همدان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، لرستان و مرکزی است که تعدادشان ۶۴ نفر و تعداد نفرات استان‌های گروه ج که شامل زنجان، قزوین، گلستان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، البرز و قم است ۶۶ نفر خواهد بود.

اردشیر دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی و سرپرست خبرگزاری پانا در گفت‌وگو با پانا با بیان شرایط عمومی و اختصاصی شرکت کنندگان در دوره آموزش تربیت مدرس کشوری گفت: «این شرایط برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، داشتن حداکثر ۴۵ سال سن، داشتن حداقل ۵ سال سابقه خدمت (رسمی، پیمانی و قراردادی)، توانایی فن بیان و ارتباط با دانش‌آموزان، برخورداری از صلاحیت‌های دینی، اخلاقی و علمی است.»

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی محورهای آموزش دوره تربیت مدرس را در مرحله مقدماتی اینطور بیان کرد: آشنایی با خبر ۳ جلسه ۶ ساعت، آشنایی با فن گزارش نویسی ۳ جلسه ۶ ساعت و آشنایی با فنون مصاحبه ۳ جلسه ۶ ساعت.

این دوره آموزشی از روز شنبه ۲۴ آبان ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳٫۳۰ با موضوع اصول خبرنویسی آغاز شد که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ماه با موضوع اصول و فنون گزارش نویسی ادامه خواهد داشت و در روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه با موضوع آشنایی با فنون مصاحبه به اتمام خواهد رسید همچنین در روز شنبه اول آذرماه نیز آزمون‌ آنلاین این دوره برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که تمام کلاس‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود و حضور تمام شرکت کنندگان در دوره مجازی الزامی خواهد بود. همچنین عدم شرکت در کلاس‌های مجازی به منزله انصراف از دوره است.

برای شرکت کنندگان در دوره در صورت موفقیت در آزمون پایانی گواهی دوره مقدماتی تربیت مدرس خبرنگاری و کارت معتبر مدرس خبر صادر می‌شود همچنین مدرسان خبرگزاری پانا در صورت موفقیت در دوره مقدماتی مجوز حضور در دوره بعدی را به دست خواهند آورد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=275314

ثبت نظر

-