وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر

  • کد خبر : 274663
  • 26 آبان 1399 - 1:02
وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر

 

 

نیوز : سرویس فرهنگ و هنر –  هفته گذشته، شهرداری منطقه ۹ تهران با سکانداری «سید مصطفی موسوی لاری» در مقام  شهردار این منطقه، اقدام به افتتاح پروژه‌ای تحت عنوان کوچه رنگی کرد.

در نخستین گام از این پروژه در منطقه ۹ ، کوچه خسرو قدیانی در محله دستغیب به صورت کامل رنگ آمیزی شد. این پروژه بر اساس اظهارات پیروزحناچی در این محله به صورت آزمایشی اجرا شده و شهروندان، اغلب کودکان و نوجوانان، خودشان اقدام به انجام این کار کرده‌اند و شهرداری تهران نقش تسهیل کننده را بر عهده دارد.

 

«سید مصطفی موسوی لاری» شهردار منطقه ۹ در آیین رونمایی از کوچه رنگی در دوران پاندمی

 

کوچه رنگی پروژه‌ای است که در غالب پروژه محله رنگی (دوستی) در منطقه ۹ اجرا شده و طبق برنامه قرار است کوچه های دیگری در این محل نیز رنگ آمیزی شود. در این پروژه که با هدف دوستی در محلات پرخطر دنبال می‌شود، ابتدا دیوارهای سیمانی کهنه تعمیر و به رنگی در می‌آیند که اهالی محل آن را انتخاب کرده‌اند و پس از آن کودکان و نوجوانان محل می‌توانند کف آسفالت کوچه را هم بر اساس طرح هایی که انتخاب شده رنگ آمیزی کنند.

در حاشیه بازدید شهردار تهران و شهردار منطقه ۹ کودکان سطل به دست در حال رنگ آمیزی کف کوچه بودند. این پروژه نیز با طراحی رسانه‌ای شهرداری منطقه ۹ در رسانه‌های مختلفی پوشش داده شد و اظهارات موسوی لاری به صورت وسیع در مورد این پروژه در رسانه‌ها منتشر شد.

 

 

موسوی لاری شهردار منطقه ۹ درباره این طرح گفته است:

رنگ تاثیر زیادی در روحیه مردم دارد که در دنیای مدرن تا حدودی استفاده از رنگ‌های شاد از زندگی مردم دور شده است گرچه لباس‌های مردم قدیم ایران عمدتا رنگی بود ولی در دوره جدید لباس‌ها یکدست شده است.

موسوی لاری در افتتاح این پروژه افزود: استفاده از رنگ در معابر شهری قبلا هم در ایران و سایر کشورها بارها انجام شده است و  شهر را به نوعی زیبا کرده‌اند. ما در بافت‌های فرسوده و قدیمی با  مشکل نما بیشتر مواجه هستیم ساختمان‌های جدید نمای بهتری دارند اما در بافت‌های قدیمی نماهایی ساده هستند که فکر می کنم حق مردم که در این بافت ها زندگی می کنند فضای شاد است.

 

 

اما آقازاده وزیر کشور دولت اصلاحات با دعوت شهردار و رئیس دفترش فقط به رنگ کردن یه کوچه بسنده کردند. سوال اینجاست چرا امروز شهردار منطقه ۹ با همه این مشکلات پیش رو به نقاشی کردن غیر استاندارد یه کوچه بسنده می‌کند.اما سوال اساسی اینجاست که با توجه با بافت فرسوده این منطقه، آیا ماموریت اصلی شهرداری رنگ آمیزی دیوارهاست یا باید شهردار منطقه ۹  با توجه به فرسوده بودن و خطرات احتمالی در صورت وقوع حوادث طبیعی آن، برنامه بلند مدت بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را فراهم آورد؟

یکی از دیگر از مشکلات حاد منطقه ۹ تهران آسیب‌های اجتماعی و نرخ بالای برخی ناهنجاری‌ها از جمله معتادان است که در منطقه ۹ تهران پراکنده هستند و سال گذشته زمستان بسیار سختی را پشت سرگذاشتند و در مقایسه با سال‌های قبل هیچ پیگیری خاصی از سوی شهرداری منطقه ۹ برای ساماندهی و مدیریت فصل سرد سال صورت نپذیرفت.

هنوز از یاد نبرده‌ایم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری، شهرداری تهران علاوه‌بر گرمخانه های ثابت در نقاط مختلف شهر تهران و ارائه سرویس ایاب و ذهاب به افراد کارتن‌خواب، گرمخانه‌های سیار را هم برای معتادانی که علاقه‌ای به حضور در سوله‌های گرمخانه‌ شهرداری نداشتند، فراهم می‌کرد.

 

ظاهرا پروژه‌های معطل مانده‌ای مانند امتداد اتوبان یادگار امام، ساماندهی بافت فرسوده فرودگاه مهرآباد، مشکلات فراوان ترافیکی که در این منطقه وجود دارد از اولویت‌های شهرداری این منطقه نیست، در عوض پروژه رنگ‌کردن کوچه‌های فرعی این بافت‌ پرمعضل، می‌تواند بسیاری از ضعف‌های عملکرد شهرداری تهران را رفع و رجوع کند.

اما آقازاده وزیر کشور دولت اصلاحات با دعوت شهردار و رئیس دفترش فقط به رنگ کردن یه کوچه بسنده کردند.

در روزهایی که کرونا صدها نفر از هموطنان ما را به کام مرگ می‌کشاند اجرای این پروژه از کدام اولویت‌بندی در مدیریت شهری پیروی می‌کند؟ چنین پروژه‌های سطحی صرفا یک شوء سیاسی تمام عیار در مسیر  تقویت جایگاه مناصب سیاسی است.

آیا درشرایطی که هر روز مقررات مقابله با کرونا تشدید می‌شود، جمع کردن عده‌ای از شهروندان و علی الخصوص کودکان برای برگزاری چنین مراسمی ضروری است؟

چنین اقدامی از سوی شهرداری منطقه ۹ تهران از سوی کاربران فضای مجازی هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

امیررضا نظری در توییت خود نقد تطبیقی قابل اعتنایی را مطرح می‌کند و وقتی عملکردها مورد قیاس قرار می‌گیرد و به پست‌های آقازاده وزیر دولت اصلاحات مراجعه می‌کنیم نکات قابل تاملی را می‌توان بررسی کرد.

 

اما در شیوه مدیریت‌ اصلاح‌طلبان و چهره‌هایی نظیر موسوی لاری، بدلیل نبود عملکرد مناسب در کارنامه فعالیت‌های مدیریتی‌شان، بهترین دفاع حمله به مدیران سابق است که اتفاقا به کار جهادی و شبانه روزی شناخته‌ می شوند و در واقع امثال موسوی لاری اکنون در بهترین حالت می‌توانند نگهبان زیرساخت‌هایی باشند که در آن دوره در پایتخت ایجاد شده است.

هنرپیشه مشهور هندی: تهران از «میلان» هم زیباتر شده است

 

شهردار منطقه ۹ همچنین در پست اینستاگرامی خود با انتشار ویدئوهای خاص و با استفاده کلید واژه‌هایی آشنا، سعی در اتهام‌زنی به شهردار اسبق تهران دارد.

اما باید از آقازاده وزیر کشور اصلاحات این سوال اساسی را مطرح کرد که صرف نظر از فعالیت های “مجازی” ایشان، وی در قامت یک مدیر شهری دقیقا چه کارنامه “واقعی” و میدانی دارد که بتوان آن را ارزیابی و ارزش‌گذاری کرد؟

آیا رنگ کردن بافت‌های فرسوده که هر لحظه جان ساکنان آن را تهدید می‌کند، همراه با تبلیغات رسانه‌ای، دستاورد مدیریتی و عملیاتی و اصلا موفقیتی حساب می‌شود که برای اعتبار بخشی به آن ، از پیروز حناچی شهردار تهران برای رونمایی دعوت می‌کند؟

 

 

شاید بعد از رنگ کردن کوچه‌ها، جدی‌ترین کارنامه موسوی لاری،‌ انتشار چنین جملات کم‌مایه و بی‌ارزشی در فضای مجازی باشد!

موسوی لاری و دیگر مدیران شهری همفکر وی اگر قصدی برای تبلیغات رسانه‌ای دارند، بهتر نیست پروژه‌های بنیادی و بلند مدتی را برای زیباسازی شهر تهران تعریف کنند. آیا سامان‌دهی دستفروشان محدوده میدان آزادی و اجرای طرح‌های خلاقانه نمی‌تواند روش زیبایی برای سامان‌دهی حجم وسیعی از این زحمتکشان در میدان آزادی باشد؟

 

 

موسوی لاری در تخریب و حمله به مدیریت سابق شهر تهران سال‌هاست که تلاش می‌کند

سید مصطفی موسوی لاری پس از حادثه تلخ پلاسکو  قالیباف را بارها به باد انتقاد  گرفت و عدم رسیدگی به ایمن سازی سازه‌های شهری را صرفا به عنوان دستاویزی برای حمله به شهردار وقت تهران استفاده کرد، اما حالا  در مقام شهردار منطقه ۹ تهران با پشتوانه سیاسی پدرش و بدون فعالیت اجرایی مستندِ مرتبط در مقام شهردار منطقه پر خطر ۹ تهران، برگزیده شده و بافت‌های فرسوده را صرفا بزک می‌کند.

 

 

ریزش پلاسکو دستاویزی برای تسویه حساب با شهردار وقت تهران توسط سید مصطفی موسوی لاری

مصطفی موسوی لاری یکی از آقازاده‌های پرحاشیه سیاسی کشور است که به این بهانه قصد واکاوی حواشی مرتبط با وی را داریم. بازگشایی پرونده حواشی آقازاده‌های اصلاح طلبی نظیر او آگاهی عمومی را نسبت به تمامیت خواهی جریان اصلاحات افزایش می‌دهد.

 

 

 سید مصطفی موسوی لاری آقازاده پرحاشیه

دو روز پس از افتتاح پر حاشیه زیرگذر استاد معین در محدوده منطقه ۹ شهرداری، شهردار تهران علی مفاخریان شهردار این منطقه را بنیوزر می کند و سید مصطفی موسوی لاری را به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۹ جایگزین او می کند.

به گفته یکی از مدیران شهرداری او با ۲ سال سابقه کار در حوزه مدیرکل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران انتخاب می‌شود. نکته جالب اینجاست که قبل از ورود مصطفی موسوی لاری به شهرداری، وی رئیس هیئت مدیره شرکت سولیران بوده است.

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

بیشتر بخوانید:

آقازاده‌های خارج علیه پدران!

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

یکی از مصادیق به‌کارگیری ژن‌های خوب در بدنه اجرایی کشور

در جریان انتقادات افکار عمومی از حمیدرضا عارف برای استفاده از واژه «ژن خوب»، «سید مصطفی موسوی لاری»  درحمایت از همتای آقازاده‌ها خویش وارد گود شد و در پُستی اینستاگرامی، منتقدان حمیدرضا عارف را به «کفتار» و مردم را به «گاو» تشبیه کرد!  که موج بزرگی از سرزنش و واکنش‌های منفی مجازی را در پی داشت.

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

وی در این پست جنجالی نوشته بود: «مرگ شیرشاه یکی از مشهورترین سکانس‌های مرگ در فیلم‌های دنیاست، اما یک نکته آن برای من خیلی جذاب است. اگر درست خاطرم مانده باشد کفتارها چند گاو وحشی را می‌ترسانند و ناگهان تمام گاوها شروع به دویدن می‌کنند. این در حالی است که اکثر گاوها اصلاً نمی‌دانند موضوع از چه قرار است، یعنی نمی‌دانند از چه می‌گریزند و حال به کدام هدف می‌دوند. فقط همراه با بقیه می‌دوند و در این میان شاه محبوب خود را می‌کشند!

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

خبرگزاری آنا در گزارشی مبسوط درباره انتصاب سید مصطفی موسوی لاری نوشت:  پدر سید مصطفی موسوی لاری، سید عبدالواحد موسوی لاری، در کارنامه خود تصدی پست وزارت کشور در دولت خاتمی(پس از استیضاح عبدالله نوری)، نمایندگی مردم شهرستان لار در مجلس اول، نمایندگی مردم تهران در مجلس سوم و همچنین معاونت حقوقی پارلمانی سید محمد خاتمی را دارد و همواره نقش واسطه میان اصلاح‌طلبان با سایر جریانات را بر عهده داشته و کوشیده تا حلقه وصل گروه‌های اصلاح‌طلب نیز باشد و البته در لیست بندی انتخاباتی اصلاح طلبان نقش بسزایی ایفا می‌کند.

البته این حلقه وصل اصلاح‌طلب همچنان در پشت پرده صحنه سیاسی و اقتصادی کشور و انتصابات ایفای نقش می‌کند و طبیعی است که فرزند او نیز از سفره انتصابات جریان اصلاح‌طلب بی بهره نماند! این قبیل تقسیم پست‌ها در میان ژن‌های خوب و وابستگان به مدیران جدید شهری و اصلاح‌طلبان نامدار در چند سال اخیر بسیار دیده شده و به نظر می‌رسد شورای شهر با تکرار شعار شفافیت و منع استخدام خویشاوندان مدیران در شهرداری تنها به دنبال آدرس غلط دادن به مخاطبان و افکار عمومی است.

عکس با رئیس دولت اصلاحات معجزه می‌کند

با مشخص شدن سوابق مدیرانی نظیر سید مصطفی موسوی لاری، افکار عمومی این سئوال برایشان پیش می‌آید که این جوان ۳۶ ساله بر اساس کفایت فردی موفق شده به مقام شهرداری منطقه ۹ تهران برسد، یا اینکه ویژگی‌های خاصی همچون آقازادگی کافی است؟

به هر حال بر اساس رهنمود «شیرشاهی» موسوی لاری در حمایت از ژن خوب، حمیدرضا عارف، سایرین (منتقدان) گاو و کفتار هستند و آقازاده‌های اصلاح طلب خاص خلقتی ویژه داشته‌اند.

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

از سویی باید اذعان داشت، جوان‌گرایی در کارزار مدیریتی کشور امر پسندیده‌ای است اما جوان جویای کار با حداقل تحصیلات کارشناسی و رفتن به دوران سربازی به صورت معمول به سن ۲۵ سالگی می‌رسد. در صورت عدم اسنپ بک به اسنپ و تپسی، اگر در اداره‌ای دولتی به عنوان یک مدیر کوچک با حداقل سابقه ۱۵ سال برگزیده شود، تقریبا با عبور از مرز ۴۰ سالگی می‌تواند مدیر یک واحد کوچک دولتی شود. چگونه است که آقازاده موسوی لاری همزمان با ورود به ۳۰ سالگی مدیر، رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های سرشناس دولتی بوده‌اند؟

در این مسیر غیر از آقازادگی و منتسب بودن به جریان اصلاحات چند ویژگی دیگر حائز اهمیت است. نخستین ویژگی بیعت مکرر با رئیس دولت اصلاحات است و شرط ویژه آن داشتن این بیعت از دوران کودکی است.

 

 

بیشتر بخوانید:

زندگی ۵ هزار آقازاده ایرانی در خاک آمریکا / رازی که تلخ است

آنچه در پی خواهد آمد یکی از روش های رسیدن به کرسی‌های مدیریتی در جریان اصلاحات به روایت تصاویر است:

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

 بیعت از دوران کودکی و نوجوانی با رئیس دولت اصلاحات به روایت سید مصطفی موسوی لاری

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

التزام و بیعت تصویری و اینستاگرامی فرزندان با رئیس دولت اصلاحات

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

همراهی با لیدر اصلاحات در بنیاد باران

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو
وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو
وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

همراهی با عناصر فتنه ۸۸ نیز از دیگر سوابق آقازاده اصلاحات است

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

حمایت از سران فتنه ۸۸

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

اعلام اتحاد با توده مخالف اصلاح طلبان تندرو

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

زیر سوال بردن اقدام دانشجویان خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

تخریب چهره های سیاسی جناح رقیب

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

حمایت از دولت و کاندایدای مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

حضور میدانی و انتخاباتی برای پیروز شدن گفتمان تدبیر و امید  در دو انتخابات اخیر

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

 

حمایت و تبلیغ لیست جوانان اصلاح طلب که سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات (پدر سید مصطفی)   در طراحی و انتخاب آن سهم داشته است.

عکس آخر در واقع پازل‌های رشد و نمو آقازاده برای منصوب شدن در مقام شهرداری منطقه ۹ و شایعه شهردار شدن سید مصطفی موسوی لاری پس از انتخابات ۱۴۰۰ را پررنگ تر می‌کند. اما برای مدیر شدن در سیستم اصلاح طلبان الزامات دیگری در کارنامه افراد باشد.

موضع گیری در مقابل رهبر انقلاب پس از انتخابات ۸۸

پس از فتنه ۸۸ و انتشار نامه‌های سریالی محمد نوری زاد، سید مصطفی موسوی لاری در همراهی با این جریان، در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۰ نامه‌ای را به محمد نوری زاد منتشر می‌کند که متن این نامه همچنان در وبلاگ نوری زاد با امضای موسوی لاری قابل دسترسی است و از زمان انتشار تاکنون، نگارش این نامه توسط او تکذیب نشده است.

با یک جستجوی اینترنتی متن این نامه را می‌توان مشاهده کرد. در سراسر این نامه موسوی لاری با چند طعنه زیرکانه، مصدایقی را عنوان می‌کند که باید توسط شهردار تهران مورد بررسی قرار گیرد. آیا حراست شهرداری تهران برای تایید سکانداری شهرداری منطقه ۹ تهران متن و محتوای این نامه را در اختیار شهردار محترم تهران قرار داده است؟

 

وقتی آقازاده در کوچه‌های تهران تمرین نقاشی می‌کند! +تصاویر+ویدئو

بیشنر بخوانید: 

 

 

 

همزمان با خم شدن کمر مردم از مشکلات اقتصادی، برخی آقازاده‌ها در کشورهای دیگر در حال تفریح هستند

ویلای لاکچری آقازاده جنجالی لو رفت + عکس

آقازاده ای که گدا شد!

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=274663

ثبت نظر

-