قرائت لایحه تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شورای شهر تهران

  • کد خبر : 274347
  • 25 آبان 1399 - 20:23
قرائت لایحه تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شورای شهر تهران

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۱

صحن علنی  شورای اسلامی شهر تهران

تهران (پانا) – لایحه تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شهر تهران مورد بررسی و گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل قرائت شد.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با قرائت این گزارش گفت: ماده واحده این لایحه می‌گوید در اجرای بند ۲۶ ماده ۸۰ قانون دستورات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی و با عنایت به ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب سال ۱۳۸۶ و مفاد دستورالعمل مدیریت حمل ونقل بار درون شهری و حومه ابلاغی مصوب ۱۳۹۴ وزارت کشور به شهرداری تهران، «سازمان حمل ونقل و ترافیک» اجازه داده می‌شود پس از بررسی و تایید کاربری وسیله نقلیه باربر، متناسب با نوع حمل ونقل بار درون شهری و حومه براساس ضوابط و مقدرات موضوعه نسبت به دریافت مبلغ یکصد هزار ریال به عنوان بهای خدمات صدور پروانه و مبلغ ۸۰ هزار ریال به عنوان بهای خدمات تمدید پروانه فعالیت به ازای هر وسیله نقلیه باربر تعیین شده اتاریخ ابلاغ این مصوبه اقدام کند.

او ادامه داد: در تبصره یکم آمده است که در صورتی که صدور و تمدید پروانه فعالیت مستلزم پرداخت هزینه‌های زیر باشد، شهرداری تهران، سازمان حمل ونقل و ترافیک مجاز است بهای آن‌ها را علاوه بر بهای خدمات تعیین شده مطابق جدول موجود در لایحه از متقاضیان دریافت نماید.

علیخانی سپس به قرائت تبصره‌های این لایحه پرداخت و گفت: در تبصره یک بمنظور استعلام کد ملی از سازمان ثبت احوال، مبلغ هزار ریال، استعلام معاینه فنی از سیمفا، مبلغ هزار ریال، و چک اپراتوری مدارک وسیله نقلیه نیز ۴۰ هزار ریال اخذ شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ‌های موضوع این جدول ثبت احوال می‌باشد، تغییر بهای هر یک از ردیف‌های فوق از سوی مرجع ذی صلاح در سال جاری به روزرسانی و از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک ابلاغ می‌گردد.

علیخانی گفت: در تبصره دوم ذکر شده است که اعتبار پروانه ناوگان باری شهر تهران یک سال است و در صورت انتقال مالکیت پیش از پایان یک سال پروانه صادره لغو و مالک جدید موظف است برای دریافت پروانه جدید اقدام نماید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل در ادامه گفت: در تبصره سوم این لایحه آمده است که کلیه درآمدهای حاصل از اجرای این مصوبه پس از واریز به حساب خزانه شهرداری تهران به صورت صد درصد به سازمان حمل و نقل وترافیک تخصیص یابد و صرف ساماندهی حمل ونقل بار و کالای شهر تهران شود.

علیخانی افزود: در تبصره پنجم در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شهرداری تهران موظف است وسائل نقلیه باربر فاقد پروانه فعالیت را پس از شناسایی بمنظور اعلام قانون به راهنمایی و رانندگی معرفی نماید.

کلیات این لایحه با ۱۴ موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=274347

ثبت نظر

-