۳۷۰۰ انسان روزانه در جاده‌های جهان جان می‌بازند

  • کد خبر : 274036
  • 25 آبان 1399 - 17:03
۳۷۰۰ انسان روزانه در جاده‌های جهان جان می‌بازند

به گزارش روز یکشنبه نیوز از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آنتونیو گوترش در این پیام تصریح کرد: تصادفات ترافیکی جاده یکی از دغدغه های مهم سلامت و توسعه است. هر روز حدود ۳۷۰۰ پدر، مادر، برادر، خواهر، پسر، دختر، دوستان و همکاران در جاده های جهان جان خود را از دست می دهند. حوادث ترافیک جاده ای علت اصلی مرگ کودکان و بزرگسالان بین ۵ تا ۲۹ سال است و نود درصد قربانیان نیز در کشورهای کم درآمد و با در آمد متوسط ​​زندگی می کنند.

وی افزود:‌ باید این مسئله را همانطور که به دنبال بهبودی کامل از همه گیری کووید۱۹ هستیم، همواره به خاطر داشته باشیم. سیستم های حمل و نقل ما باید ایمنی را محور اصلی خود قرار بدهند. این تنها راهی است که می توانیم به هدف بلند پروازانه خود یعنی کاهش مرگ و میر جاده ای به نصف در ۲۰۳۰ برسیم.

گوترش ادامه داد: کنوانسیون های ایمنی جاده ای سازمان ملل متحد کلید کمک به کشورها برای رسیدگی به دلایل اصلی تصادفات هستند. اینجانب از مصوبه اخیر مجمع عمومی استقبال می کنم که هم دهه دوم اقدام برای ایمنی جاده ها را از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ اعلام کرده و هم برضرورت حمایت از تلاش های فرستاده ویژه اینجانب در زمینه ایمنی جاده و صندوق ایمنی جاده سازمان ملل متحد تاکید می کند.

وی گفت:‌ همانطور که قربانیان تصادفات ترافیک جاده ای را به یاد می آوریم، بیایید متعهد شویم تا درروش های حمل و نقل در سراسر جهان به شیوه ای بازنگری کنیم که برای همگان و در همه جا ایمن، مقرون به صرفه، قابل دسترسی و پایدار باشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=274036

ثبت نظر

-