۶۰۰ مشاور در آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان‌ در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی فعالند

  • کد خبر : 273623
  • 25 آبان 1399 - 12:41
۶۰۰ مشاور در آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان‌ در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی فعالند

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۱

رضا بامری

زاهدان (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت وجود ۶۰۰ مشاور با مدارک دکتری و فوق لیسانس در آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

رضا بامری در مراسم محوری هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس که در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت موضوع مبارزه با آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش به قدری است که ۲ اداره آسیب های اجتماعی و مراقبت ها و اداره مشاوره تحصیلی با این حوزه در ارتباط است و مشاوران ما در سراسر استان در این زمینه فعالیت می کنند.

وی به اجرای ۲ طرح یاریگران زندگی و طرح نماد در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تعدا زیادی از مدارس سیستان و بلوچستان به کانون طرح یاریگران زندگی تبدیل شده و ۱۰ معلم و ۵۰ دانش آموز نیز به صورت مستقیم در این طرح نقش آفرینی می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود ۳۲ هسته مشاوره در شهرستان ها و مناطق و همچنین هسته های مشاوره در مرکز استان از جمله ظرفیت های آموزش و پرورش است که می تواند در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی یاری گر نهادهای متولی مانند اداره کل بهزیستی استان باشد.

بامری خاطر نشان کرد: با استفاده از این ظرفیت ها می توانیم بسیاری از مشکلات روحی و روانی دانش آموزان که زمینه ساز آسیب های اجتماعی است را شناسایی کنیم و با مداخله به موقع تا حد ممکن این آسیب ها را کاهش دهیم.

وی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و همچنین انجام طرح های پژوهشی درباره کاهش آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از این آسیب ها در آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرد و گفت: مقابله با مسایل و مشکلات اجتماعی موضوعی فرادستگاهی است و تعامل و همکاری بیش از پیش دستگاه ها و نهادهای متولی را می طلبد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=273623

ثبت نظر

-