سنت شکنی در بورس امروز

  • کد خبر : 273143
  • 25 آبان 1399 - 8:03
سنت شکنی در بورس امروز

به گزارش نیوز،روز های یک شنبه در بازار سهام به یک شنبه های ریزشی در بازار معروف است، برخی سهامداران تصور می کنند بازار در این روزها نزولی می شود اما معادلات درونی نشان می دهد قدرت شاخص امروز برای صعود بیشتر است و بازار می تواند سنت یک شنبه های ریزشی را زیر پا بگذارد.

تصویر بورس در روز شنبه ۲۴ آبان

در معاملات روز شنبه، پس از ۱۹ روز کاری پیاپی روند خروج پول‌های حقیقی متوقف شد و پس از ۲۰ روز کاری متوالی ارزش صف‌های خرید بیشتر ارزش صف‌های فروش شد تا شاخص کل با ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۴۷ رسید. به نظر می‌رسد بورس خود را برای رشد بیشتر آماده می‌کند. آیا رشد روزهای اخیر شاخص کل در معاملات روز یکشنبه نیز ادامه می‌یابد؟

برترین تقاضاها

در پایان معاملات روز شنبه ۲۲۷ نماد صف خرید داشتند. در بورس، سهام شرکت‌های سایپا، ملی صنایع مس ایران و باما بیشترین تقاضا را داشتند و در فرابورس بیشترین تقاضا به نمادهای رافزا (رایان هم‌افزا)، ذوب (ذوب آهن اصفهان) و توریل (شرکت توکا ریل) اختصاص داشت. 

برترین عرضه‌ها

در پایان معاملات شنبه، ۱۰۹ نماد صف فروش داشتند. در بورس بیشترین عرضه به نمادهای وملی (هلدینگ ملی)، کسعدی (کاشی سعدی) و خکمک (کمک فنر ایند امین) تعلق داشت و در فرابورس اوراق مرابحه (اراد ۵۳، اراد ۵۴ و اراد ۴۹) بیشترین عرضه را داشتند.

نمادهای صف خرید و فروش 24 آبان

نمادهای صف خرید و فروش 24 آبان

بیشترین افزایش قیمت

بیشترین افزایش قیمت در معاملات بورس شنبه به نمادهای بکاب (صنایع جوشکاب یزد)، کاما (شرکت باما) و فخوز (فولاد خوزستان) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نمادهای ودی (بیمه دی)، گکوثر (هتل پارسیان کوثر اصفهان) و زبینا (کشاورزی و دامپروری بینالود) بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین کاهش قیمت

بیشترین کاهش قیمت در بورس به نمادهای فاذر (صنایع آذرآب)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات) و غنوش (نوش مازندران) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نمادهای تملی۷۰۷ (تسهیلات مسکن بانک ملی)، بنو (بیمه تجارت نو)، و کپرور (فراوری زغال سنگ پروده طبس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند. 

بیشترین ورود پول حقیقی

در معاملات روز شنبه بازار سهام تهران ۶۳۹ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد. بیشترین ورود پول حقیقی به نماد فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) اختصاص داشت. پس از فارس، نمادهای ومعادن (توسعه معادن و فلزات) و کاما (شرکت باما) بیشترین ورود پول حقوقی را داشتند. 

پیش بینی بورس امروز

در روز شنبه شاخص کل بورس ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد رشد کرد و پس از ۱۹ روز کاری خالص ورود پول‌های حقیقی مثبت شد. ورود پول‌های حقیقی و رشد ۱۳۳ درصدی ارزش صف‌های خرید نشان می‌دهد سهام‌داران به بازگشت روند بازار به سمت بالا امیدوار شده‌اند. روندهای درونی بورس نشان از بهبود وضعیت بازار دارد. ارزش معاملات کل بورس برای چهارمین روز متوالی کاری رقمی بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان را پشت سر گذاشت و ارزش معاملات خرد برای دومین روز پیاپی کاری رقمی بالاتر از ۷ هزار میلیارد تومان را ثبت کرد. در اولین روز معاملاتی هفته، ارزش صف‌های فروش بازار ۲۱ درصد کاهش یافت و ارزش صف‌های خرید ۱۳۳ درصد رشد کرد تا پس از ۲۰ روز کاری متوالی ارزش صف‌های خرید بیشتر از ارزش صف‌های فروش شود. با توجه به مازاد تقاضا در بازار به نظر می‌رسد روند صعودی بورس در روز یکشنبه نیز ادامه یابد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=273143

ثبت نظر

-