۱۰ نکته درباره کارگزاری های بورس ایران و تهران

  • کد خبر : 272550
  • 24 آبان 1399 - 21:40
۱۰ نکته درباره کارگزاری های بورس ایران و تهران

10 نکته درباره کارگزاری های بورس ایران و تهران

برای انتخاب بهترین کارگزاری‌ های بورس لازم است که در کارگزاری ثبت‌نام کرده و مدارک خود جهت احراز هویت را به آنان تحویل دهید. با دسترسی همگانی به اینترنت شما تمام فعالیت‌های خود را از طریق اپلیکیشنی که کارگزاری به شما ارائه می‌کند به‌صورت آنلاین انجام خواهید داد. در این مقاله شما را با خدمات کارگزاری، چگونگی ثبت‌نام و بهترین کارگزاری‌ها در تهران و سراسر ایران آشنا خواهیم کرد.

کارگزاری ‌های بورس خدمات مختلفی همچون اعطای کد بورسی، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با سودهای ثابت و متغیر، مشاوره و حتی کلاس‌های آموزشی به مشتریان خود عرضه می‌کنند و درازای تمام این خدمات از شما کارمزد دریافت می‌کنند. همچنین کارگزاری‌های معتبر معمولاً در بیشتر استان‌های کشور شعبه دارند و برای مشتریان فرصت مراجعه حضوری را فراهم می‌کنند. پیشنهاد ما انتخاب کارگزاری است که هر زمان خواستید و نیاز بود، بتوانید در روزهای اداری به آن مراجعه کنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین کارگزاری ‌های بورس

  1. کارگزاری را انتخاب کنید که بیشترین خدمات را درازای کارمزد کم به شما ارائه می‌کند.
  2. برای انتخاب بهترین کارگزاری حتماً از تجربیات افرادی که سال‌ها در بورس فعالیت دارند کمک بگیرید. آن‌ها ممکن یک یا چند کارگزاری را تجربه کرده باشند و مقایسه خوبی از کارگزاری ‌های بورس ارائه دهند.
  3. پیش از انتخاب کارگزاری در مورد آن به‌خوبی مطالعه کنید و نظرات دیگر کاربران و فعالین بازار بورس را در مورد آن بخوانید. زیرا کوچک‌ترین کاستی ممکن است به زیان شما و سرمایه‌تان باشد.
  4. درست است که تمام کارگزاری‌ها خدمات آنلاین به مشتریان خود ارائه می‌دهند اما بهتر است کارگزاری را انتخاب کنید که در محل زندگی شما شعبه داشته باشد تا در شرایط خاص بتوانید حضوری مراجعه کنید.
  5. کارگزاری باید خدمات مختلفی همچون تخفیف کارمزد، دسترسی سریع و آسان، اتصال به‌حساب بانکی، خدمات خرید عرضه اولیه و … را به مشتریان خود ارائه بدهد.

رتبه بندی انواع کارگزاری

سازمان بورس و اوراق بهادار بر مبنای معیارهایی همچون مبلغ گردش( مجموع خریدوفروش را گردش می‌گویند)، تعداد کانیوزن و مدرک آن‌ها و … کارگزاران فعال در بازار بورس اوراق بهادار را رتبه‌بندی می‌کند. بر این اساس رتبه‌های الف، ب و ج به کارگزاران داده‌شده تا از این دریچه سرمایه‌گذاران با چشم‌انداز بهتری بتوانند به این معیار مهم توجه نمایند. البته باید به این نکته توجه فرمایید که تعداد کارگزاران دارای رتبه الف بسیار زیاد بوده و واقعاً توجه به این تک آیتم می‌تواند شما را با خطای در تصمیمی گیری مواجه نماید.

داشتن سیستم معاملاتی بهینه

یکی از نکات مهمی که بایستی به آن توجه داشته باشید داشتن سیستم معاملاتی آنلاین بهینه از سوی کارگزاری‌ها است. فرض کنید که شما می‌خواهید معامله‌ای انجام دهید اما کارگزار شما با شرکتی قرارداد بسته است که سیستم  آن دارای قطعی‌های زیادی است. در چنین حالتی ممکن است که شما فرصت‌های جذاب معامله‌گری را از دست بدهید. لازم به ذکر است که رایان هم‌افزا، تدبیر پرداز و صحرا جزو رایج‌ترین سیستم‌های معاملاتی محسوب می‌باشند. یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با سیستم‌های معاملاتی باید در نظر بگیرید خدماتی است که شما با ورود به‌حساب آنلاین خود دریافت می‌نمایید. مثلاً مشاهده آمار و ارقام و اطلاعات از خریدوفروش، مشاهده نمودارهای سهام، مشاهده p/e بر اساس آخرین صورت مالی شرکت‌ها و … جزو این خدمات است که البته این موضوع را در کنار سرعت‌بالای معاملات قرار دهید تا به یک نتیجه‌گیری مطلوب در خصوص گزینش بهترین کارگزاری های بورس دست پیدا کنید.

خدمات کارگزاری بورس

شرکت‌های کارگزاری برای فراهم آمدن دسترسی کلیه سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه با تاسیس شعبه، دفتر، نمایندگی و یا تالار معاملات اختصاصی در تهران و سایر شهرستان‌ها خدمات خود را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهند.

در هر یک از این دفاتر ممکن است خدماتی نظیر پذیرش سفارش مشتریان در بورس، بازارهای خارج از بورس، پذیرش معاملات آتی کالا و اوراق بهادار و پذیرش درخواست‌های صدور و ابطال واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری انجام شود. در ضمن شرکت‌های کارگزاری خدماتی نظیر انجام معاملات اینترنتی و یا معاملات برخط را به مشتریان ارائه می‌دهند.

  • سامانه معاملات آنلاین
  • سامانه معاملات آفلاین
  • اعتبار معاملاتی
  • تحلیل، مشاوره و آموزش
  • صندوق سرمایه‌گذاری و سبدگردانی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=272550

ثبت نظر

-