تشکیل گروه مشاورین، رصد و محیط شناسی آموزش و پرورش استثنایی

  • کد خبر : 272453
  • 24 آبان 1399 - 20:11
تشکیل گروه مشاورین، رصد و محیط شناسی آموزش و پرورش استثنایی

حسینی در نشست با مشاورین سازمان استثنایی خبر داد

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ – ۱۸:۴۸

حسینی

تهران (پانا) – معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با مشاورین سازمان از تشکیل گروه مشاورین، رصد و محیط شناسی اموزش و پرورش استثنایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه ارزیابی های محیط شناسانه شامل واکنش های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی در محیط های مختلف باید مورد شناسایی و رصد قرار گیرد اظهار کرد: با تشکیل کارگروه رصد و محیط شناسی آموزش و پرورش استثنایی و ارزیابی های این کارگروه از محیط پیرامون، می توان موضع گیری های مناسب در حوزه مهندسی اطلاع رسانی، اصلاح، تبدیل، تکمیل و تعدیل سیاست ها و اطلاع رسانی ها را سامان داد.

معاون وزیر یکی از خلأهای سازمانی را فاصله بین مجریان و محققین دانست و اظهار کرد: پر کردن این خلاء مستلزم ارتباط نظام مند با دانشگاه ها و مراکز علمی است.

وی افزود: استفاده تمامی کارگروه های سازمانی از تجربیات و نظرات دانشگاهیان و صاحبنظران، ارتباط نظام مند کارگروه ها با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، دعوت از صاحبنظران جهت حضور در کارگروه های سازمان و حضور کارشناسان سازمان در دانشگاه ها از جمله راه های ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی است.

حسینی خواستار برگزاری جلسات مستمر هفتگی مشاورین شد و افزود: برگزاری این جلسات و ارائه خروجی های آن می توان الگوی مناسبی از همگرایی، نواندیشی و وحدت سازمانی را به نمایش بگذارد.

وی افزود: پیگیری طرح جام، نظام تصمیم گیری از مدرسه تا ستاد، تشکیل شورای کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی، بررسی علمی برنامه سنجش، بررسی بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی، مطالعه در خصوص افزایش گروه های تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی و تهیه اطلاعات به روز و علمی برای جلسات و کارگروه های مختلف از جمله مواردی است که مشاورین سازمان می توانند بر روی آنها تمرکز داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=272453

ثبت نظر

-