پایگاه‌های سیار اهدای خون راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 272349
  • 24 آبان 1399 - 18:51
پایگاه‌های سیار اهدای خون راه‌اندازی می‌شود

به گزارش نیوز، پیمان عشقی روز شنبه در برنامه زنده تلویزیونی افزود: راه اندازی پایگاه های سیار اهدای خون به دنبال کاهش اهدای خون پیش بینی شده و اکنون در سراسر کشور ۱۹۰ پایگاه ثابت اقدام به خونگیری می کنند و برای دعوت از هموطنان و داوطلبان اهدا ی خون، ۱۹۰ پایگاه سیار دیگر در کشور راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این پایگاه های سیار در مساجد و فرهنگسراهایی که امکان حضور مردم برای اهدای خون داشته باشند راه اندازی خواهد شد و  در جاهایی هم که امکان استفاده از مساجد و فرهنگسراها نباشد از اتوبوس های هلال احمر استفاده می شود، همچنین از نیرو های هلال احمر در زمینه ترویج و تبلیغ فرهنگ اهدای خون استفاده خواهیم کرد.

عشقی ادامه داد: همچنین از شهرداری ها کشور می خواهیم به منظور گسترش فرهنگ اهدای خون بخصوص در روزهای شیوع کرونا تابلوهای تبلیغاتی سطح شهرها را در اختیار ما قرار دهند تا  هموطنان برای اهدای خون تشویق و ترغیب شوند.

وی خاطر نشان کرد: همه ساله با شروع فصل سرد و افزایش آلودگی هوا با کاهش اهدا کنندگان خون مواجه بودیم اما امسال با شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت وآمدها این موضوع افزایش یافته و نیاز است که اهدا کنندگان خون در همه گروه های خونی برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: همه پایگاه های انتقال خون کشور را موظف کرده ایم که فاصله گذاری مناسب و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و بالاترین سطح استاندارد بهداشتی را در همه مراکز اهدای خون رعایت کنند و مردم هم با اطمینان خاطر برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی اعلام کرد:‌ داوطلبان و اهدا کنندگان خون به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز اهدای خون و اتلاف وقت می توانند با مراجعه به سایت انتقال خون به نشانی https://www.ibto.ir نوبت اینترنتی دریافت کنند و در زمان و مکان مورد نظر خود خون اهدا کنند.

عشقی در مورد باورهای نادرست در روزهای کرونایی برای اهدای خون هم گفت : تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه فردی برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کرده یا به دلیل تزریق خون دچار کرونا شده باشد گزارش نشده زیرا مراکز اهدای خون از بهداشتی ترین اماکن هستند و اهدا کنندگان هم از سالم ترین افراد هستند و سلامتی آنها هم در زمان اهدای خون  ارزیابی می شود.

وی افزود:‌ اینکه برخی افراد بر این باور باشند که اهدای خون سطح ایمنی بدن آنها را کاهش می دهد، نیز یک باور غلط است زیرا در مراکز اهدای خون از افراد سالم خون گرفته می شود و بالاترین استانداردهای سلامت هم در ایران رعایت می شود.

مدیر عامل انتقال خون از مردم و اهدا کنندگان خون خواست از رفتارهایی مانند تاتو و خالکوبی و بوتاکس که منجر به حذف آنها برای اهدای خون می شود نیز پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=272349

ثبت نظر

-