فعالیت شبانه روزی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان گاز اکسیژن برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستانها

  • کد خبر : 272318
  • 24 آبان 1399 - 18:26
فعالیت شبانه روزی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان گاز اکسیژن برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستانها

درنشست کمیته مدیریت کرونا اتاق اصناف ایران مطرح شد:

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۸

دومین دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان بوعلی زاهدان راه اندازی شد

تهران ( پانا) – رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی در این نشست گفت از زمان شیوع کرونا تا به امروز تمامی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان سیلندرها و مخزن های اکسیژن فعالیت شبانه روزی داشته اند و در این مدت میزان مصرف بیمارستان ها به چندین برابر افزایش یافته است.

به گزارش اتاق اصناف ایران پیکان کلانتری در نشست فوق العاده کمیته مدیریت کرونا اتاق اصناف ایران که در راستای مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر اعمال محدودیت واحدهای صنفی که با حضور سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران ، طاهر محمدی دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و معاونین و مدیران اتاق اصناف ایران برگزار شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید ما در واحدهای تولیدی محدود است و همین مساله باعث شده تا با وجود افزایش میزان تولیدات که روزانه ۱۸ ساعت فعالیت داریم باز با کمبود تولید اکسیژن روبه رو باشیم.

وی تصریح کرد:گاز اکسیژن را هم میتوان به صورت مخازن سیلندری و هم به صورت اکسیژن مایع تولید کرد ولی در حاضر به دلیل شرایط کرونا و افزایش تقاضا از سوی بیمارستان ها دیگر مخازن سیلندری برای بیمارستان ها جوابگو نیست و از اکسیژن مایع استفاده می‌کنیم چرا که جا به جا کردن سیلندرها در حجم بالا سخت و مشکل بوده و به همین دلیل با نصب مخازن اکسیژن مایع و اتصال تبخیرکننده، اکسیژن در خط لوله های بیمارستانی جریان پیدا می‌کند و مصرف آن راحت تر است.

کلانتری افزود: از ابتدای شیوع کرونا، با دستور وزارت بهداشت تمامی بیمارستان ها نسبت به نصب مخازن های اکسیژن مجهز شده اند و اتحادیه گازهای طبی و صنعتی با همکاری تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اکسیژن با تمام توان تلاش می‌کنند تا خللی در کمبود اکسیژن نداشته باشیم.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی تولید اکسیژن عدم وجود نرخ و عرضه گاز نیتروژن با قیمت بالا در بازار بورس است، چرا که بورس با ارائه قیمت بالا برای گاز نیتروژن باعث شده تا تولیدکنندکان تمایلی به تولید گاز اکسیژن نداشته باشند و میزان تولید خود را کاهش دهند و در حال حاضر گاز نیتروژن در بازار بورس با قیمت بالای ۶ هزار تومان فروخته می شود در حالی که قیمت گاز اکسیژن حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی بیان کرد: در شرایط حساس این روزهای کرونایی که با کمبود کپسول های اکسیژن مواجه هستیم دولت باید با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی واحدهایی که ظرفیت تولید اکسیژن دارند، مانند پتروشیمی ها و شرکت های فولادی را ملزم به همکاری کند و همچنین قیمت گاز نیتروژن را در بازار بورس کنترل کند.

کلانتری افزود: زمانی که می خواهیم گاز اکسیژن را تولید کنیم ابتدا هوا را به صورت مایع در می آوریم که ۷۸ درصد آن نیتروژن است که قیمت آن نیز از اکسیژن بالاتر است.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی اظهار کرد: یکی از اهداف اتحادیه ایمن سازی و استاندارد سازی سیلندرهای تولیدی است و در این راستا سامانه تست را طراحی کردیم که بر اساس آن بایستی تمامی سیلندرهای تولیدی در سامانه ثبت شده و کد تاییدی دریافت کنند .

وی افزود: با وجود افزایش بیماران کرونایی یکی دیگر از دغدغه های اتحادیه تامین اکسیژن بیمارانی است که در منزل باید بستری شوند و به دنبال افزایش این موضوع قصد تاسیس کلینک تنفس برای بیماران کرونایی را داریم تا بتواند راحت تر اکسیژن مورد نیاز را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=272318

ثبت نظر

-