زنان خدمتکار در اسپانیا «برده‌‌داری مدرن» را تجربه می‌کنند/ خطر تعرض جنسی

  • کد خبر : 272120
  • 24 آبان 1399 - 16:20
زنان خدمتکار در اسپانیا «برده‌‌داری مدرن» را تجربه می‌کنند/ خطر تعرض جنسی

بسیاری از زنان خدمتکار اسپانیایی با گسترش شیوع کرونا، اجازه خروج از خانه کارفرمای خود را ندارند و در خانه کارفرمای خود حبس می‌شوند. بسیاری از خدمتکاران زن اسپانیایی از خشونت جنسی علیه خودشان گزارش داده‌اند.

 

تعداد زیادی از زنان خدمتکار اسپانیایی در دوران گسترش کرونا اجازه ندارند تا خانه کارفرمای خودشان ترک کنند و عملاً در حبس خانگی به سر ‌می‌برند. وضعیت زنان خدمتکارِ اسپانیایی بسیار اسفبار است و گسترش کرونا، شرایط زندگی آنها را  بدتر کرده است. زنان خدمه اسپانیایی «برده‌داری مدرن» را تجربه‌ می‌کنند.

بسیاری از زنانی که در خانه‌های کارفرماهای خود زندگی می‌کنند با خطر خشونت یا تعرض جنسی روبرو هستند و از حقوق کارگران عادی بی‌بهره هستند.

دولت اسپانیا درباره وضعیت زنان خدمتکار می‌گوید: ۲۲ هزار خدمه‌ زن در کشور اسپانیا این وضعیت را تجربه می‌کنند.

زنان خدمتکار

تعداد خدمتکارانِ زن در اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است. پس از اپیدمی کرونا در کشور اسپانیا، آنها مجبور هستند تا همراه با کارفرما خود در یک خانه زندگی کنند و تنها راه ارتباطی آنها با محیط بیرون، ارسال صوت به وسیله تلفن همراه است. اخراج از خانه و از دست دادن فرصت امرار معاش، یکی دیگر از تهدیدهایی است که زنان خدمتکار با آن روبرو هستند و هر لحظه امکان دارد از خانه کارفرما اخراج شوند.

ایزابل یکی از زنانی است که این وضعیت را تجربه کرده است و ماهیانه ۳۵۰ یورو دستمزد می‌گیرد. این زن درباره وضعیت خود می‌گوید: ممکن است کارفرما در برابر پرداخت پول از ما خدمات جنسی بخواهد. او درخواست‌های شنیع دیگری هم از من داشت. وقتی درخواست‌های او را رد می‌کردم، اوضاع بسیار بدتر می‌شد. او بسیار پرخاشگر می‌شد و خشونت علیه من را بسیار زیاد می‌کرد.

وضعیت خدمه زن اسپانیایی به یک کابوس در این کشور تبدیل شده است. این زنان از اساسی‌ترین حقوق خود یعنی آزادی محروم هستند و به همین دلیل صحبت و ارتباط برقرار کردن با آنها برای آگاهی از وضعیت و شنیدن مطالباتشان بسیار سخت است. تنها راه ارتباطی آنها با بیرون، تلفن‌های همراهشان است و هیچ راه دیگری برای ارتباط با جهان خارج ندارند.

>>>همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=272120

ثبت نظر

-