ادای احترام به مدافعان سلامت در پوسترهای هفته کتاب

  • کد خبر : 271884
  • 24 آبان 1399 - 13:38

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۲۷

گذری بر کتابخانه عمومی  شهید بهشتی  شهرستان امیدیه

تهران (پانا) – رجبعلی سالاریان از توجه ویژه اهالی فرهنگ و ادب کشور به زحمات کادر درمان، در خلال برنامه های فرهنگی ادبی هفته و طرح پاییزه کتاب خبر داد.

رجبعلی سالاریان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور در برنامه ” یه روز تازه” در خصوص بیست و هشتمین هفته کتابخوانی ایران توضیح داد: بسیاری از برنامه های هفته کتابخوانی که در سالهای گذشته به صورت فیزیکی، همایشی و جشنواره ای برگزار میشد، در این دوره به صورت مجازی برگزارخواهد شد.
وی با بیان اینکه در صورت لزوم برگزاری برنامه های هفته کتاب به صورت حضوری، تعداد بسیار اندک خواهد بود ادامه داد: حتی برنامه های تجلیل این دوره هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد. هدف اصلی این رویداد تشویق و ترغیب مردم به کتابخوانی است، بنابراین هم در فضای مجازی و هم حقیقی این هدف پیش گرفته می شود.
سالاریان در ادامه در خصوص نوزدهمین جشنواره “کتاب و رسانه” تشریح کرد: فراخوان این جشنواره از ۱۴ آبان منتشر شده و امروز هم آخرین‌ روز شرکت در این رویداد ادبی است. باتوجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بخش ویژه جشنواره به دفاع مقدس اختصاص دارد. تاکنون ۱۰۲۲ اثر به جشنواره کتاب و رسانه ارسال شده است که بخش زیادی از آنها موضوع دفاع مقدس دارند.
وی همچنین در خصوص انتخاب پایتخت کتاب ایران توضیح داد: باتوجه به عملکردهای شاخص شهر شیراز در حوزه کتابخوانی، بنابر توافق نظر هیات داوران در سال ۹۷، شهر شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ انتخاب شد که به دلیل کرونا، ۶ ماه دیگر هم به مدت آن اضافه شده است‌. امروز که افتتاحیه هفته کتابخوانی است، شهر شیراز ۲۷ ویژه برنامه متفاوت تدارک دیده است.
مدیر روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: تمام مسئولین شیراز در انتخاب این استان به عنوان پایتخت کتاب نقش داشتند. همچنین یکی از برنامه های شاخص این استان به مناسبت هفته کتابخوانی، افتتاح کتابخانه مدافعان سلامت است. البته در پوسترهای هفته کتاب، طرح پاییزه کتاب و دیگر بخش های فرهنگی، نقش مدافعان سلامت تصویر شده است.
وی درباره طرح پاییزه کتاب توضیح داد: در این طرح به منظور حمایت از فرهنگ کتابخوانی، ۸۳۳ کتابخانه که ۱۳۲ تعداد از آنها متعلق به تهران هستند، تخفیفات ویژه برای خرید هر نفر تا سقف ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=271884

برچسب ها

ثبت نظر

-