فشار به حامیان حزب‌الله ادامه دارد

  • کد خبر : 271687
  • 24 آبان 1399 - 11:49
فشار به حامیان حزب‌الله ادامه دارد
به گزارش نیوز،

«دورتی شیا»، سفیر ایالات متحده آمریکا در بیروت ضمن طرح اتهام‌های تکراری خود علیه حزب‌الله ، رئیس جریان ملی آزاد لبنان را تهدید به اقدامات جدید کرد.

رسانه‌های لبنان امروز جمعه از قول این سفیر نوشتند که او گفته است: «ما به سیاست‌ فشار به حزب‌الله و باسیل به دلیل روابطی که با حزب‌الله دارد ادامه خواهیم داد».

شیا بار دیگر مدعی شد که «جبران باسیل» با این روابط بر سلاح حزب‌الله سرپوش می‌گذارد و این جنبش نیز بر فساد باسیل.

او در ادامه گفت که آمریکا هنوز اقداماتی که کشورهای عربی خلیج فارس در قبال باسیل مانند «دور شدن از لبنان و عدم حمایت از این کشور» داشته‌اند، اتخاذ نکرده است.

سفیر آمریکا در بیروت که به مواضع ضد مقاومت در لبنان معروف است، در ادامه گفت: «شرط ما برای کمک به لبنان در مواجهه با کرونا این بود که وزیر بهداشت به دلیل نزدیک به حزب‌الله از وزارت بهداشت کنار گذاشته شود و اینکه ما تنها با مؤسسات دوست و مورد اعتماد همکاری خواهیم داشت».

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان در دولت پیش‌برد امور از شخصیت‌های نزدیک به حزب‌الله است. او به رغم اینکه اقدامات خوبی در راستای مقابله با کرونا طی مدت حضور در وزارت بهداشت داشته ولی حضور او در این وزارت‌خانه باعث شده است آمریکا از ارسال کمک به دولت لبنان در شرایط کرونا امتناع کند.

دولت آمریکا بعد از «تروریست خواندن» حزب‌الله تمام تلاش خود را کرده است تا حزب‌الله را که جزو احزاب سیاسی و قانونی مهم لبنان است از دولت‌های این کشور حذف کند.

واشنگتن این هفته بر اساس همین رویه و اتهام‌های تکراری خود، جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان و رئیس فعلی جریان ملی آزاد را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز به تأسی از آمریکا طی این سال‌ها ضمن تروریست خواند جنبش مقاومت، برای تحت فشار قرار دادن لبنان و تخریب این جنبش، حمایت‌های خود از این کشور را کاهش داده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=271687

ثبت نظر

-