ملکه انگلیس در اولویت دوم دریافت واکسن کرونا

  • کد خبر : 271361
  • 24 آبان 1399 - 8:42
ملکه انگلیس در اولویت دوم دریافت واکسن کرونا

 

به گزارش نیوز: دولت انگلیس اولویت‌بندی واکسیناسیون کرونا را اعلام کرده و در این اولویت‌بندی ملکه الیزابت دوم پادشاه کهنسال این کشور با دارا بودن ۹۴ سال سن، در اولویت نخست قرار نگرفته است.

به نقل از وب سایت روزنامه “دیلی اکسپرس” انگلیس، یک مقام ارشد دولتی انگلیس به روزنامه “دیلی‌تلگراف” گفته است اولویت‌بندی واکسیناسیون کرونا در انگلیس سیاسی نخواهد بود و شهروندان انگلیس بر اساس میزان ریسک و اولویت‌بندی تعیین شده، این واکسن را دریافت خواهند کرد.

بر این اساس ملکه ۹۴ ساله انگلیس در اولویت دوم دریافت واکسن خواهد بود و ملاحظات سیاسی باعث اولویت دادن به دریافت واکسن برای ملکه و دیگر اعضای خانواده سلطنتی و مقامات ارشد سیاسی نخواهد بود.

ملکه در اولویت دوم دریافت واکسن کرونا در انگلیس

• کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی

بر اساس برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی “کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی” انگلیس، ساکنان خانه‌های سالمندان و مددکاران مشغول در این مراکز در اولویت نخست دریافت واکسن کرونا خواهند بود.

اولویت دوم شامل افراد بالای ۸۰ سال خواهد بود که ملکه ۹۴ ساله انگلیس و همسر ۹۶ ساله‌اش “شاهزاده فیلیپ” نیز جزء این رده اولویتی خواهند بود.

اولویت بندی‌های بعدی به ترتیب افراد بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ سال، بالای ۶۵ سال و گروه‌های پرخطر (بیماران خاص) زیر ۶۵ سال قرار دارد.

بوریس جانسون ۵۶ ساله نخست وزیر انگلیس که در ماه آوریل گذشته به صورت شدید به کووید۱۹ مبتلا شده و تا مرز مرگ رفته بود، در اولویت‌ نهم قرار دارد. او در رده شهروندان سالم بین ۵۵ تا ۶۰ سال قرار می‌گیرد که اولویت نهم است.

یک منبع ارشد دولتی به دیلی‌تلگراف گفته است: “ما انتظار داریم که همه شهروندان انگلیس در صورت دسترسی به واکسنی ایمن، این واکسن را به ترتیب اولویت‌بندی تعیین شده توسط کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی (JCVI) دریافت کنند و هیچ شهروندی ورای این اولویت‌بندی نخواهد بود.

او افزود: ” به جز اولویت‌بندی تعیین شده هیچ درمان خاصی برای هیچ شهروند انگلیس وجود نخواهد داشت.”

•  دولت انگلیس تعداد ۴۰ میلیون واکسن کرونا سفارش داده است

دولت انگلیس تعداد ۴۰ میلیون واکسن کرونا از شرکت “فایزر” آمریکا و “بایوتک” آلمان سفارش داده است. شرکت فایزر اخیرا اعلام کرد واکسن تولیدی این آلمان برای جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ با دارا بودن ۹۰ درصد ایمنی، به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

دولت انگلیس انتظار دارد نخستین محموله ۱۰ میلیونی واکسن کرونا را تا اوایل سال ۲۰۲۱ دریافت کند و شهروندان دارای اولویت خود را در دو نوبت با فاصله ۲۱ روزه واکسینه کند.

انگلیس یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپاست و برآوردها حاکی است بیش از ۵۰ هزار نفر از شهروندان این کشور تاکنون به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

عصرایران

  >>>خبر مرتبط

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=271361

ثبت نظر

-