نو معلمان امسال می‌توانند در غرفه دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه دستاورد های پژوهشی  و فن بازار شرکت کنند

  • کد خبر : 270327
  • 23 آبان 1399 - 13:16
نو معلمان امسال می‌توانند در غرفه دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه دستاورد های پژوهشی  و فن بازار شرکت کنند

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۶

۶۶

تهران (پانا) –  نشست دوجانبه اداره کل ارتباط با جامعه و همکاری‌های علمی معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با کمیته پژوهش انجمن دانش اموختگان در محل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نبوی مدیر اداره کل ارتباط با جامعه و همکاری های علمی معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در این باره اعلام کرد: ما در معاونت پژوهش آماده ایم تا روابط دو جانبه را با انجمن گسترش دهیم زیرا معتقدیم انجمن دانش آموختگان پتانسیل بالایی برای کمک به افزایش توانمندی نو معلمان در حوزه پژوهش دارند.

زهرا رستمی ریس اداره نشریات علمی و مسئول غرفه دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه دستاورد های پژوهشی و فن بازار در این باره افزود: دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۳ به طور رسمی در نمایشگاه دستاورد های پژوهشی و فن بازار فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدای فعالیت ما خیلی از دستاورد های پژوهشی دانشجویان با حوزه آموزش مرتبط نبود اما به جهت خلاقیت و ثبت به عنوان اختراع حائز اهمیت بود مانند ساخت پهباد و .. اما رفته رفته فناورانه های دانشجویان را جهت شرکت در نمایشگاه به سمتی سوق دادیم که جنبه آموزشی داشته باشد و با ماموریت دانشگاه در حوزه تربیت معلم هم خوانی داشته باشد به طوری از سال ۹۶ به بعد تنها آثاری برای حضور در نمایشگاه انتخاب می شدند که رویکرد آموزش داشتند. این بزرگ ترین دستاورد ما از برگزاری این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: ما از حضور نو معلمان در فعالیت های پژوهشی استقبال می کنیم زیرا ماموریت دانشگاه یک ماموریت چهار ساله نیست.ما می توانیم تا پایان کار ۳۰ ساله معلمان در کنار خروجی های دانشگاه باشیم تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم چون که فرزندان ما در مدارس تحت تعلیم این معلمان قرار خواهند گرفت.

وی گفت که ما تا سال ۹۸ از حضور دانشجویان در غرفه دانشگاه استفاده کردیم اما اکنون استفاده کردن از نومعلمانی که کامل کلاس درس را تجربه کرده اند و فناوری های خود را بر اساس نیاز عینی در کلاس درس تولید کرده اند حائز اهمیت است.

رییس اداره نشریات علمی و مسئول غرفه دانشگاه فرهنگیان گفت: ارتباط بین دانشجویان و دانش آموختگان از طریق این انجمن می تواند کارساز باشد زیرا هیچ چیز به اندازه تجربه زیسته نومعلم نمی تواند به دانشجو معلمان ما جهت موفقیت در کلاس درس کمک کند.

مصطفی پردلی رئیس کمیته پژوهش انجمن دانش اموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز عنوان کرد: ما از این نگاه معاونت پژوهش به انجمن و جایگاه آن خرسندیم و امیداوریم بتوانیم روابط و همکاری های مناسب را گسترس دهیم.

وی در ادامه گفت: پژوهش محوری و تفکر خلاق کمک می کند تا آموزش ما یک سویه و ساکن نباشد تئوریات در یادگیری ها تازمانی که به پژوهش محوری و شکوفایی مهارتها تبدیل نشود به تنهایی کارایی ندارد. ما نباید تحقیق و پژوهش محوری را به تحصیلات تکمیلی محدود کنیم ما باید پرورش استعداد های فراگیران را از آموزش ابتدایی آغاز کنیم و تا دانشگاه ادامه دهیم. زیرا ذهن هرچه جوان تر باشد ایده پروری گسترده تر و کارآمد تری خواهد داشت. تربیت معلمان خلاق با رویکرد پژوهش محور موضوعی که دانشگاه فرهنگیان باید به آن بسیار اهمیت دهد که تاکنون بحمدلله چنین بوده است.

گفتنی است فرصت ارسال آثار جهت شرکت در این نمایشگاه تا ۳۰ آبان ماه ۹۹ است و زمان برگزاری از ۲۷ الی ۳۰ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران خواهد بود

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=270327

ثبت نظر

-