داعش ۵۰ نفر را در موزامبیک گردن زد

  • کد خبر : 269546
  • 22 آبان 1399 - 21:48
داعش ۵۰ نفر را در موزامبیک گردن زد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از افراد که گفته شده با گروه تروریستی داعش در ارتباطند، ۵۰ نفر را در« شمال موزامبیک» گردن زدند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که این افراد پس از گردن زدن این ۵۰ نفر جسدشان را قطعه قطعه کرده و تعدادی زن را نیز ربوده‌اند.

به نوشته این وبگاه خبری، در میان اجساد این ۵۰ نفر جسد پسری ۱۵ ساله نیز یافت شده که در مراسمی سنتی در روستایی از موزامبیک شرکت کرده است.

یکی از پلیس‌های محقق این حادثه از منطقه «Mueda» در این باره گفت: «نیرو‌های پلیس پس از گزارش‌های مردم از این جنایت آگاهی یافتند. ما در محوطه‌ای ۵۰۰ متری حدود ۲۰ جسد کشف کردیم و بناست آن‌ها را امروز به خاک بسپاریم.»

این وبگاه همچنین می‌نویسد: «گروه تروریستی داعش به تازگی تعدادی از روستا‌های استانی که در شمال شرقی موزامبیک و از نظر منابع گازی پربار هستند را هدف قرار داده‌اند. آن‌ها پس از دزدی از مردم، خانه‌هایشان را آتش زدند، زنان را ربوده و هر کسی مقاومت کرد را به قتل رساندند.»

پیشتر در ماه شهریور نیز اخبار حاکی از آن بود که سه سال پس از آنکه داعش آخرین پایگاه‌های خود را در عراق و سوریه از دست داد و منهدم شد، عناصر این گروه تروریستی با نفوذ در آفریقا شهر «موکیمبوآ» در کشور موزامبیک را تصرف کرده‌اند.

این اقدام در همان زمان نگرانی‌هایی را در خصوص ریشه دواندن گروه تروریستی داعش در آفریقا به دنبال داشت. در حالی که جامعه بین‌المللی در بحبوجه شیوع ویروس کرونا قرار دارد و قدرت‌های بزرگ در تلاش برای رهایی از آن هستند، داعش می‌تواند در حاشیه آن رشد کند و همین کار را در فیلیپین و در سراسر ساحل آفریقا نیز انجام داده است. داعش روی کشور‌های ضعیف و مناطق غیردولتی دست می‌گذارد. آفریقای جنوبی بزرگترین کشور منطقه‌ای است که این گروه می‌تواند در آن مداخله کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=269546

ثبت نظر

-