تشکیل و راه‌اندازی مدرسه ملی مجازی در روزهای آتی

  • کد خبر : 269462
  • 22 آبان 1399 - 20:24
تشکیل و راه‌اندازی مدرسه ملی مجازی در روزهای آتی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۲

نشست آموزشی، توجیهی برنامه ملی کانون یاریگران زندگی در مدارس کشور

تهران (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل و راه‌اندازی مدرسه ملی مجازی برای ایجاد عدالت آموزشی طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی ظهر امروز (۲۲ آبانماه) در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در امر آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های کنونی رسیدگی به مسائل پرورشی است، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش خلاهای آموزشی را تا حدودی با شبکه‌های آموزشی پر می‌کند، به همین دلیل باید به شدت نگران آسیب‌های وارده از سمت کرونا به موضوع تربیت باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید همه فرهنگیان و اولیا به حوزه تربیتی توجه کنند، افزود: باید نقش تربیتی فرهنگیان برجسته شود و در این ایام که دانش‌آموزان با فضای مجازی ارتباط بیشتری دارند، تاثیر خود را نشان دهند.

این مسئول با اشاره به آسیب‌های حاصل از حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، ادامه داد: حضور و استفاده از فضای مجازی می‌تواند منجر به تنبلی، چاقی، ضعف بینایی شده و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله افسردگی و کاهش ارتباط با خانواده را به دنبال داشته باشد. همچنین بروز آسیب‌های اعتقادی مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه شود.

کاظمی از تدوین بسته سیاستی برای آموزش در فضای مجازی خبر داد و گفت: اقدامات ایجابی و سلبی در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

وی از تهیه و تولید ابزارهای نظارتی برای والدین خبر داد و گفت: این اقدام در راستای نظارت اولیا بر فعالیت دانش‌آموزان انجام می‌شود که ساخت تبلت دانش‌آموزی و اینترنت دانش‌آموزی با محدودیت‌های خاص است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیش‌بینی زمان برای تحصیل دانش‌آموزان، یادآور شد: ایجاد محدودیت زمانی برای آموزش سبب می‌شود که دانش‌آموزان به جز امر تحصیل بر پرورش و سایر مسائل روزمره نیز رسیدگی کنند و ارتباط آنان با فضای مجازی کمتر می‌شود. همچنین با تدوین برنامه‌هایی به دنبال افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان هستیم.

این مسئول با اشاره به پیش‌بینی سبد محتوای فرهنگی و پرورشی، خاطرنشان کرد: این محتوا با رویکرد تنوع و متناسب با سلایق دانش‌آموزان ایجاد می‌شود. علاوه‌بر آن مدارس ملی مجازی تشکیل شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود که این مدارس ظرفیتی برای ایجاد عدالت آموزشی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=269462

برچسب ها

ثبت نظر

-