قیمت جهانی طلا در ۲۲ آبان ۹۹

  • کد خبر : 269203
  • 22 آبان 1399 - 16:45
قیمت جهانی طلا در ۲۲ آبان ۹۹
به گزارش نیوز،

 در حالی که نگرانی ها از تبعات اقتصادی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا سبب شده تا خبرهای خوش در مورد ساخت واکسن کرونا به حاشیه برود،  قیمت طلا  روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر  اونس طلا  امروز با ۰٫۰۳ درصد افزایش به ۱۸۶۶ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰٫۲۱ درصد افزایش به ۱۸۶۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس که در زمینه ارز، کالاهای خام و بازارهای بورس فعالیت دارد در این باره گفت: «تجار طلا تلاش دارند بین خبرهای مثبت ساخت واکسن و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان توازن برقرار کنند.»

وی افزود: «هرچند ساخت واکسن ممکن است در میان مدت تا بلند مدت بر قیمت طلا  اثر بگذارد، اما در کوتاه مدت اقدامات محرک مالی و پولی برای تقویت اقتصاد جهانی لازم است.»

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا دیروز سیگنال هایی مبنی بر حمایت بیشتر از اقتصاد این منطقه به بازارها ارسال کرد. در هفته های گذشته شیوع ویروس کرونا در اروپا شدت بیشتری یافته و انتظار می رود در فصل زمستان شدیدتر شود.

اقدامات گسترده محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان سبب افزایش قیمت طلا شده است زیرا با تزریق نقدینگی بیشتر نرخ تورم بالا رفته و در این وضعیت بازار طلا به محل امن سرمایه گذاری تبدیل شده است.

پس از آنکه روز دوشنبه اعلام شد که یک شرکت آمریکایی و یک شرکت آلمانی نتایج مثبتی از آزمایش بالینی واکسن کرونای جدید خود گرفته اند قیمت طلا تحت فشار قرار گرفت و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۴٫۲ درصد افت کرده است.

به گفته مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا ، واقعیت این است که قیمت طلا در بالای سطح حمایتی ۱۸۵۰ تا ۱۸۶۰ دلار قرار دارد و اگر این سطح حمایتی در هم شکسته شود، شاهد افت جدی قیمت خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=269203

ثبت نظر

-