جمع‌آوری ۸۲۰ میلیارد تومان زکات در هفت ماهه سال جاری

  • کد خبر : 268144
  • 22 آبان 1399 - 4:56
جمع‌آوری ۸۲۰ میلیارد تومان زکات در هفت ماهه سال جاری

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ – ۲۳:۲۶

مرتضی بختیاری

تهران (پانا) – رئیس کمیته امداد از جمع‌آوری ۸۲۰ میلیارد تومان زکات در هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت ۸۰ درصد زکات صرف معیشت خانواده‌های نیازمند و مابقی به امور زیربنایی و عمرانی مناطق محروم اختصاص می‌یابد.

سید مرتضی بختیاری در شورای زکات استان اصفهان با تاکید بر اهمیت ترویج زکات در جامعه گفت: بر اساس محاسبات انجام شده، در صورتی که پرداخت و جمع‌آوری زکات به درستی انجام شود، سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به نیازمندان کشور کمک خواهد شد.

وی از جذب ۶۴۰ میلیارد تومان زکات در کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۸۲۰ میلیارد تومان زکات برای نیازمندان جذب شده و پیش‌بینی ما افزایش این رقم به بالای هزار میلیارد تومان است.

رئیس شورای عالی زکات کشور با تشریح موارد مصرف زکات در کشور، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته در اختیار نیازمندان قرار گرفت و مابقی صرف امور زیربنایی و عمرانی مناطق محروم شد.

وی ترویج زکات را یکی از دغدغه‌های مهم شورای عالی زکات عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی مبادله شده تا از ظرفیت سه هزار روحانی مبلغ که مقیم در روستاها هستند، برای ترویج زکات استفاده شود.

رئیس کمیته امداد با تقدیر از کمک‌های مردم به این نهاد، تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، میزان کمک جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد اصفهان در هفت ماهه امسال حدود ۲۴۷ میلیارد تومان است که بیشتر از کل مبالغ جمع‌آوری شده استان در سال گذشته است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، امام جمعه اصفهان نیز بر ضرورت استفاده از زکات در رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند از جمله ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: اگر بخشی از زکات جمع‌آوری شده امسال به جهیزیه نوعروسان نیازمند اختصاص پیدا کند، کمک قابل توجهی به خانواده‌های آبرومند انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=268144

ثبت نظر

-