آماده سازی واکسیناسیون کرونا در آلمان

  • کد خبر : 268131
  • 22 آبان 1399 - 4:40
آماده سازی واکسیناسیون کرونا در آلمان

آماده سازی انجام واکسیناسیون در آلمان

آماده سازی انجام واکسیناسیون در آلماناختصاصی «تابناک باتو» ـ نخستین واکسن ویروس کرونا در ماه‌های پیش روی در دسترس مردم آلمان قرار خواهد گرفت.

روز دوشنبه اخبار خوبی از سوی شرکت بیون تک آلمان و شرکت داروی فیزر آمریکا منتشر و در آن ذکر شد که واکسن اخیر به میزان ۹۰ درصد موثر بوده و مراحل تست تایید دارو را دریافت کرده است. این واکسن در مرحله اول، تنها تعدادی از مردم را تحت پوشش قرار خواهد داد.

اما چه کسانی کاندیدای اولین دریافت کننده این واکسن خواهند بود؟ مسئولان در پی بهترین پیشنهاد و پاسخ به این سوال بودند.

بنا بر این گزارش، آنان بسیار خوش‌بین هستند تا چند ماه آینده واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد. آلمان از پیش مراکزی را در این کشور برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته و ۶۰ مرکز برای واکسینه علیه ویروس کرونا آماده کرده است.

همچنین یک پرتال نرم‌افزاری طراحی شده که با همکاری انستیتو کاخ برای شروع واکسینه کردن مردم در آلمان به کار گرفته می‌شود، تا بتوان اطلاعات به روز شده در مورد افرادی که واکسینه شده‌اند را در آن بگنجاند؛ مواردی مانند جنس، سن، محل اقامت، واکسن دریافتی، زمان گرفتن واکسن و شماره مخصوص تولید آن واکسن ثبت می شود.

اما از آن جایی که هم اکنون واکسن کافی برای همه موجود نیست، گروه‌هایی از مردم را که در اولویت هستند تعیین کرده اند و به این منظور، روز دوشنبه در نشستی در برلین، دانشمندان پیشنهاد‌هایی در مورد استراتژی واکسینه کردن به سران حکومتی دادند.

آماده سازی انجام واکسیناسیون در آلمان

در این نشست، مشخص شد که گروه‌های ریسک پذیر جامعه مانند شهروندان سالخورده و بیماران دارای پیش زمینه و همچنین کانیوزن بخش بهداشت و درمان، دریافت‌کنندگان اولیه واکسن کرونا هستند.

این گزارش می افزاید، هفت واکسن احتمالی که پیش بینی می‌شود از سوی اتحادیه اروپا مهر تایید بخورد، نام برده شده که در میان آن‌ها واکسن بیون تک آلمان و فیزر و واکسن curevac از شهر آلمانی Tubingen به چشم می‌خورد.

در این نشست همچنین تصریح شده است برای رسیدن به ایمنی جمعی دست کم باید بین ۵۵ تا ۶۵ درصد از کل جمعیت کشور واکسینه شوند.

گفتنی است، هم اکنون ۲۳ میلیون از جمعیت آلمان ۶۰ سال به بالا هستند؛ یعنی ۲۳ میلیون جمعیت جزو کاندیدا‌های اولین دریافت کنندگان واکسن قرار خواهند گرفت.

منبع : the local Germany news in English۹

مترجم: مریم ختایی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=268131

برچسب ها

ثبت نظر

-