صالحی: اصلاح جهان امروز نیازمند احیای معنویت دینی است

  • کد خبر : 268072
  • 22 آبان 1399 - 3:46
صالحی: اصلاح جهان امروز نیازمند احیای معنویت دینی است

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۹

حاشیه جلسه هیات دولت

تهران (پانا) – رییس سازمان انرژی اتمی گفت تنها گزینه برای اصلاح جهان امروز، احیای معنویت دینی در مفهوم عمیق و گسترده آن و بازیابی حکمت و معرفت قدسی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی صلح اسلامی، علی اکبر صالحی در کنفرانس علمی صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش‌ها و پرسش‌های فراگیر در میان اصحاب فکر و اندیشه، موضوع درهم شکستن آپارتاید علمی، یاری رساندن به فرایند برقراری صلح و عدالت و نیز حمایت همه‌جانبه از تلاش‌های کنشگران و فعالان اجتماعی و مدنی در مسیر صیانت از حریم امنیت و سلامت جهانی است.

وی با بیان اینکه رقابتی بی‌رحمانه و سلطه جویانه برای دستیابی به منابع قدرت، ثروت و منزلت در جهان در جریان است، تصریح کرد: تصمیم سازان کشورهای صاحب قدرت و برخی مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های چند ملیتی به گنجینه‌ها و مواریث مادی و معنوی این کره خاکی به مثابه ماده خامی می‌نگرند که باید در راه امیال آنان مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون رییس جمهوری گفت: تنها گزینه برای اصلاح این جهان در هم شکسته، احیای معنویت دینی در مفهوم عمیق و گسترده آن و بازیابی حکمت و معرفت قدسی است.

صالحی با بیان اینکه چنانچه علوم و فناوری‌های نوین تحت هدایت و ارشادات باورمندان به علوم وحیانی و مروجان تعالیم انبیای الهی قرار نگیرند، میتوانند زمینه ساز ظهور اهریمن شوند، تصریح کرد: تجارب تلخ و فاجعه‌بار بشری در قرن بیستم و دهه‌های نخستین هزاره سوم میلادی موید این نظرگاه معرفتی است.

وی، رواج مادی گرایی و پوزیتویسم را عامل به حاشیه رفتن معنویت در جهان معاصر ندانست و گفت: در حال حاضر بزرگان عالم اندیشه و حامیان رویکرد عقلانیت معطوف به امر متعال مانند استاد معظم و فیلسوف گران‌قدر دکتر سید حسین نصر و برخی دیگر از اندیشمندان دینی در سراسر جهان بیرق مبارزه با افزون طلبی خودپرستانه و سرپرستی تجاوزکارانه را به اهتزاز درآورده و از ضرورت تغییر پارادایم در عرصه حیات فردی و اجتماعی سخن می‌گویند.

رییس سازمان انرژی اتمی، دل بستن تام‌وتمام به ساز و کارها و مکانیسم‌های موجود در عرصه روابط بین‌الملل مانند مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد، کنوانسیون منع شکنجه و کنوانسیون مقابله با تمامی اشکال تبعیض را سودایی خام عنوان کرد و افزود: زمان انتخاب فرا رسیده و ما را از بازگشت به مسیر معنویت دینی و گوش فرادادن به پیام اصلی پیامبران الهی گریزی نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=268072

ثبت نظر

-