معرفی وانت برقی هرکول آلفا+عکس

  • کد خبر : 267211
  • 21 آبان 1399 - 17:57
معرفی وانت برقی هرکول آلفا+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، هرکول الکتریک  (Hercules Electric Vehicles) شرکت جدیدی است که در دسامبر ۲۰۱۸ در دیترویت تأسیس شد و قصد دارد وانت کاملا برقی به‌نام هرکول آلفا (Hercules Alpha) را به بازار معرفی کند. اولین ‌بار هنگامی توجه‌ها به هرکول جلب شد که وب‌سایت Fully Charged آن را در فهرست ۱۰ مدل آینده برای ورود به بازار ذکر کرد؛ اما درواقع مطمئن نیستیم این پروژه چقدر جدی است. مطمئناً ظاهر آلفا بسیار جذاب است؛ اگرچه به ‌نظر می‌رسد کمی شبیه به نیسان تایتان اصلاح‌شده باشد.


معرفی وانت برقی هرکول آلفا+عکس

شرح مختصری در وب‌سایت این شرکت وجود دارد که بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره زمان و چگونگی ورود وانت برقی آلفا به مرحله تولید، مشخصات نسبتا خوبی ارائه می‌دهد. در چنین مواردی، شک کارشناسان برانگیخته می‌شود. خصوصاً با توجه ‌به اینکه وب‌سایت این شرکت کمی با عجله و بسیار سطحی طراحی شده است. مسئولان شرکت هرکول هنوز هیچ مدل مقیاس یا نمونه اولیه‌ای از وانت برقی آلفا منتشر نکرده‌اند که همین بر تردید برخی افراد می‌افزاید.
به‌طور کلی، هرکول آلفا به‌عنوان «لوکس خشن» توصیف می‌شود؛ طرح‌های جسورانه، مواد و قطعات لوکس، نمایشگرهای ظریف و ویژگی‌های بی‌نظیر با توجه مثال‌زدنی به جزئیات، تجربه واقعا لوکسی در داخل کابین این خودروی الکتریکی فراهم می‌کند.


معرفی وانت برقی هرکول آلفا+عکس
وانت نیسان تایتان


وانت پیک‌آپ هرکول آلفا بیش از ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) ظرفیت پیمایش و چهار موتور الکتریکی به‌همراه سیستم تمام چرخ محرک خواهد داشت که قادر است در زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. هنوز ظرفیت باتری این وانت اعلام نشده است و در وب‌سایت هرکول چیزی درباره مشخصات باتری وجود ندارد. گفته می‌شود بیشینه سرعت هرکول آلفا به ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای چنین وانتی خوب به ‌نظر می‌رسد. قابلیت شارژ سریع DC به‌صورت استاندارد وجود دارد ولی به جزئیات بیشتری در وب‌سایت هرکول نمی‌توان دست یافت.


معرفی وانت برقی هرکول آلفا+عکس

یکی از نکات جالب آلفا، بهره‌گیری از سیستم تمام چرخ محرک (۴ موتور الکتریکی هر کدام روی یک چرخ) به ‌همراه قابلیت توزیع گشتاور و شعاع چرخش صفر (چیزی شبیه به سیستم مورد استفاده در وانت برقی ریوین R1T که در دسامبر ۲۰۱۹ معرفی شد) است. قدرت خروجی سیستم بیش از ۱۰۰۰ اسب‌ بخار (نزدیک به ۷۵۰ کیلووات) برآورد می‌شود؛ هرچند هیچ اطلاعاتی درباره میزان گشتاور خروجی این وانت برقی وجود ندارد. 
وزن یدک‌کشی آلفا تا ۵۶۷۰ کیلوگرم برآورد شده است و می‌توان محموله‌ای با وزن حدود ۱۱۳۴ کیلوگرم را در کفی عقب آن جاسازی کرد؛ درحالی‌که وزن ناخالص خودرو به ۴۷۱۷ کیلوگرم می‌رسد. 
طبق یکی از ویدئوها، از ژانویه ۲۰۲۰ این شرکت بیش از ۲۷ میلیون دلار هزینه بابت رزرو اولیه از مشتریان دریافت کرده است. با توجه‌ به اینکه خیلی افراد حتی درباره آن چیزی نشنیده‌اند، چنین بازخوردی خیلی بد نیست. با فرض ۱۵۰۰ دلار برای هر وسیله نقلیه (این مقدار برای ثبت سفارش لازم است و در وب‌سایت شرکت هرکول وجود دارد)، باید حدود ۱۸ هزار دستگاه تولید شود و به دست مشتریان برسد. 


معرفی وانت برقی هرکول آلفا+عکس

نکته دیگری که کارشناسان را مشکوک می‌کند، اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاران درباره احتمال سوددهی سریع این شرکت است. شرکت طراح آلفا به سرمایه‌گذاران وعده می‌دهد که در صورت سرمایه‌گذاری روی این خودرو، فقط در مدت سه سال بازده ۳ برابری نصیب آن‌ها خواهد شد. 
تاکنون کاملا واضح است که هرکول فقط صحبت می‌کند اما خبری از اقدام عملی مشخص برای ساخت خودرو وجود ندارد. تنها بارقه‌ای از امید برای دیدن آلفا در قالب مدل تولیدی، در بیانیه مطبوعاتی این شرکت درباره یکی از شرکای قطعه‌ساز است. شرکت ورک‌اسپرت (Worksport) قرارداد تأمین سیستم شارژ خورشیدی قرارگرفته در پوشش کفی عقب (به‌نام TerraVis) را امضا کرده است که امکان شارژ باتری را فراهم می‌کند.
به ‌نظر می‌رسد هر دو شرکت برای تهیه سرمایه نقدی در محدودیت قرار دارند و برای جلب سرمایه‌گذاران با هدف تولید TerraVis و آلفا، امیدوار هستند. استیون روسی، مدیرعامل ورک‌اسپرت، درباره پروژه آلفا می‎‌گوید:
ما به منظور موفقیت کلی پروژه، دنبال یافتن شرکایی برای سرمایه‌گذاری، بودجه مورد نیاز، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه در گردش خود هستیم.
یکی از موارد مهم و جالب، بنیان‌گذار هرکول است؛ جیمز بریر به لطف ۲۰ سال تجربه در این زمینه، خود را به‌عنوان پیشکسوت صنعت خودرو توصیف می‌کند. زمانی‌که بریر در فورد بود، در راه‌اندازی خودروهای پیل سوختی، هیبریدی و برقی این شرکت نقش مهمی داشت. او همچنین در زمان حضور در جنرال موتورز، تیم توسعه پیشرانه خودروی الکتریکی شورولت ولت و اسپارک (Spark) را هدایت می‌کرد.
شرکت هرکول امیدوار است تولید وانت برقی آلفا را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند و بتواند آن را در فاصله کمی به مشتریان تحویل دهد. نظر شما چیست؟ آیا با دادن پیش‌پرداخت ۱۵۰۰ دلاری برای آلفا با امید تولید در سال ۲۰۲۲، موافق هستید یا اینکه به رزروکنندگان پیشنهاد می‌کنید پول خود را برای چیزهای محسوس‌تری خرج کنند؟ از جمله این گزینه‌ها می‌توان به ریوین R1T و لردزتاون اندیورنس اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=267211

ثبت نظر

-