کلاهبرداری با حقه برنده شدن در قرعه‌کشی بانک

  • کد خبر : 266935
  • 21 آبان 1399 - 15:35
کلاهبرداری با حقه برنده شدن در قرعه‌کشی بانک

به گزارش روز چهارشنبه نیوز از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در رابطه با ماجرای شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در اراک گفت: با وصول شکوائیه یکی از شهروندان اراکی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به مبلغ یک میلیارد ریال، موضوع برای شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد.

آنقی گفت: متهم پرونده طی تماس تلفنی با شاکی و اعلام برنده‌شدن وی در قرعه‌کشی در بانک، قربانی را به پای دستگاه عابر بانک کشانده و با اغفال کردن وی و پس از دستیابی به اطلاعات حساب بانکی قربانی، اقدام  به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی نموده است.

شناسایی مزاحم اینترنتی که خواستگار سابق بود

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری مزاحم اینترنتی که با سوءاستفاده از تصاویر شخصی شاکی اقدام به تهدید وی کرده بود خبر داد و گفت: با شکایت یکی از شهروندان با مبنی بر اینکه فردی ناشناس وی را تهدید به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با اقدامات کارشناسی مأموران پلیس، هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که وی مدتی قبل با خواستگاری از شاکی به منزل آنها  رفت و آمد داشته ولی به علت اختلاف نظر و عدم موافقت خانواده، موضوع ازدواج منتفی گردیده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: پس از شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی با مقام قضائی، این مجرم سایبری طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و با بررسی تجهیزات مکشوفه،  تصاویر و فیلم‌های خصوصی مربوط به  شاکی نیز مشاهده شد.  

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان گفت: متهم پس از دستگیری ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود بیان داشت که با شنیدن جواب منفی از دختر مورد علاقه اش، با هدف انتقام از وی قصد انتشار این تصاویر را داشته‌ است.

اینترنت دانش‌آموزی ارزان قیمت ترفند کلاهبرداران سایبری

سرهنگ ایرج پورمستمند رئیس پلیس فتا گیلان به والدین دانش‌آموزان در خصوص پیامک‌ها و لینک‌های جعلی منتشر شده در خصوص اینترنت ارزان قیمت هشدار داد و گفت: با آغاز طرح استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی، کلاهبرداران با ارسال لینک‌های جعلی اینترنت ارزان، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت از حساب شهروندان می‌کنند.

وی افزود: روش کار مجرمان سایبری به این صورت است که با ارسال پیامک فریبنده یا در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات دروغین در خصوص اینترنت ارزان دانش‌آموزی، متقاضیان‌ را به لینک‌های جعلی هدایت و سپس نسبت به برداشت از حساب آنها اقدام می‌کنند.

پورمستمند گفت: شهروندان همواره مراقب تبلیغات فریبنده کلاهبرداران در فضای مجازی باشند و به پیامک‌هایی که از سوی منابع غیررسمی به آنها ارسال می‌شود، توجه نکرده و فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند.

پرداخت بیعانه برای نگهداشت کالا در سایت دیوار

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان‌ از شناسایی عامل کلاهبرداری از شهروند کرمانی با ترفند درج آگهی جعلی در سایت دیوار خبر داد و گفت: با مراجعه فردی به این پلیس  که با در دست داشتن مرجوعه قضایی،   درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار با آگهی جعلی فروش مبلمان را داشت، زسیدگی به این موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.  

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود : شاکی در اظهاراتش عنوان داشت در سایت‌ دیوار با دیدن یک آگهی تحت فروش فوری لوازم منزل، با صاحب آگهی تماس می گیرد و فروشنده برای دریافت ضمانت از متقاضی، درخواست مبلغی به عنوان بیعانه به حساب خود می کند اما پس از دریافت وجه به مبلغ ۹ میلیون ریال  دیگر پاسخگوی تلفن همراهش نبود.

یادگار نژاد ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده و اقدامات فنی و شگرد خاص پلیسی متهم به هویت معلوم  شناسایی قرار گرفت و به اداره پلیس انتقال داده شد.

وی افزود: در استفاده از فضای مجازی برای تبادل یک کالا باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد و در پس شماری از این تبلیغات، افرادی شیاد فعالیت می‌کنند که ممکن است قصد کلاه‌برداری داشته باشند.  

احتکار ۹۶ تن جو در زیرکوه

سرهنگ سید رضا حسینی فرمانده انتظامی زیر کوه خراسان جنوبی از احتکار ۹۶ تن جو به ارزش ریالی ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی زیرکوه در اجرای طرح مقابله با احتکار، با انجام اقدامات اطلاعاتی اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار جو در انباری واقع در شهر”حاجی آباد” دریافت کردند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس انبار نگهداری جو را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل ۹۶ تن جو کشف که بنابر نظریه کارشناسان ارزش ریالی کالای احتکار شده ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی زیر کوه با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: احتکار کالاهای ضروری مردم در شرایط حساس کنونی را غیر اخلاقی عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد تخلفاتی اعم از دپو در خصوص شوینده ها، مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده ها و ماسک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

۱۷۶ تن خوراک دام احتکار شده 

 سرهنگ  جمال سلمانی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۷۶ تن انواع خوراک دام احتکار شده در شهر بیستون به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر احتکار مقداری زیادی خوراک دام در شهر بیستون، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی انبار محل احتکار شده و در بازرسی های انجام گرفته ۱۷۶ تن انواع خوراک دام شامل سبوس، سویا و بنتونیت را کشف کردند.

سرهنگ سلمانی یادآوری کرد: همچنین در قسمتی دیگر از انباری نیز ۹۰ تن خاک آجر و ۸۰ تن خاک رس نیز کشف شد که متهم دستگیر شده در بازجویی های اقرار کرد خاک های آجر و رس را با خوراک دام مخلوط می کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله احتکاری را نیز طبق نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فرد دستگیر شده نیز برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

کامیون لباس های میلیاردی 

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس، کامیون حامل پوشاک قاچاق به ارزش ۲۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال را توقیف کردند.

وی افزود: در راستای مبارزه با ورود محموله های قاچاق، ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی یزد هنگام انجام وظایف ذاتی به یک دستگاه کامیون “بنز” مشکوک و آن را برای بازرسی به پارکینگ هدایت کردند.

وی اضافه کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از کامیون ۷ هزار و ۹۲۷ قلم انواع پوشاک خارجی فاقد مجوز را کشف که کارشناسان ارزش این محموله را ۲۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری ۲ متهم در این خصوص گفت: متهمان که قصد انتقال این محموله پوشاک قاچاق از شرق کشور به تهران را داشتند تحویل مراجع قانونی شدند.

صاعقه ۴۹ راس دام را تلف کرد

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران استان ایلام گفت: صاعقه و رعد و برق باعث تلف شدن ۴۹ راس دام در روستای حمزء از توابع منطقه دشت عباس شهرستان دهلران شد.

وی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد صاعقه با گله احشام، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی دشت عباس برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران افزود: ماموران در بررسی های اولیه مشاهده کردند بر اثر برخورد صاعقه با حصار فلزی آغل تعداد ۴۹ راس گوسفند از یکی از  اهالی روستای حمزء تلف شده است.

وی از دامداران و کشاورزان خواست تا نسبت به بیمه کردن دام و محصولات خود در برابر حوادث غیر مترقبه اقدام کنند تا هنگام حادثه ضرر و زیان وارده توسط بیمه جبران شود.

کشف ۲۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۲۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرستان کنگاور به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه کنگاور با انجام کارهای اطلاعاتی از ورود یک محموله دستگاه تولید و استخراج ارز دیجیتال مطلع شدند.

وی ادامه داد: در همین راستا ماموران حین کنترل خودروهای عبوری موفق به شناسایی کامیون مورد نظر شده و پس از توقف و بازرسی از آن ۲۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان ارزش این محموله به ۴۰ میلیارد ریال می رسد، از دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به دستگاه قضائی خبر داد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=266935

ثبت نظر

-