برگزاری کارگاه بازآفرینی خاطرات برگزیده فراخوان ملی لشگر فرشتگان

  • کد خبر : 266856
  • 21 آبان 1399 - 14:41
برگزاری کارگاه بازآفرینی خاطرات برگزیده فراخوان ملی لشگر فرشتگان

به گزارش ، با برگزاری فراخوان ملی لشگر فرشتگان و جمع‌آوری خاطرات روزهای کرونایی زنان سرزمینمان و پس از دو مرحله تمدید به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، بیش از ۱۵۰ خاطره از ایثار و ازخودگذشتگی زنان شهرهای مختلف کشور به دبیرخانه ارسال گردید. این خاطرات در ۵ محور به خاطرات خواندنی و تأمل برانگیز زنان جوان تطهیرکننده اموات کرونایی، خاطرات شگفت انگیز زنان کادر درمان و اورژانس، خاطرات ازخودگذشتگی های زنان جهادگر در تولید و توزیع ملزومات و مواد ضدعفونی‌کننده، خاطرات زنان صبور خانه‌دار در حفظ نشاط و آرامش خانوادگی و خاطرات دلواپسی های مادران جهادگران کادر درمان و اورژانس میباشد و بخش زیادی از آن‌ها در قالب صوتی ارسال گردیده است.

خاطرات ارسالی در مرحله اولیه مورد بازبینی گروه کارشناسی قرار گرفتند و ۱۲۱ خاطره برگزیده و به مرحله بعد راه یافتند. 

با نظر به اینکه هدف اصلی این فرخوان ثبت این جهاد عظیم و معرفی کامل و بی نقص خاطرات جهادگرانی است که جنس دلشان و راه و رسمشان یادآور رزمندگان دوران دفاع مقدس است که با ایثار و رشادت‌ برای دفاع از مردم و اسلام ایستادگی کردند و به احترام مخاطبانی که بعدها خواننده این خاطرات خواهند بود، مقرر گردید همه خاطرات منتخب، در کارگاهی ۷ روزه، بازآفرینی شده و مراحل تحقیق و پژوهش آنها طی مصاحبه های تلفنی با صاحبان آثار تکمیل گردند. نزدیک شدن به حس و حال جهادگران این عرصه و بررسی بیشتر اقتضائات زمانی و مکانی مربوط به خاطرات از جمله اهداف این کارگاه ۷ روزه است.

قطعا این امر در جهت انتقال درست و کامل وقایع و شگفتی‌های این دوران و همچنین ازخودگذشتگی‌ها و رشادت‌های جهادگران در فرهنگ سازی آینده کشور نقش بسزایی خواهد داشت بویژه اگر به‌درستی درک و فهم شود.

لازم بذکر است که از این خاطرات برگزیده که به ۶۸۰ صفحه می‌رسند، پس از مرحله بازآفرینی، گزینش مجددی صورت خواهد گرفت و بهترین‌ و ناب‌ترین روایت‌ها جهت درج در کتاب و انتشار انتخاب خواهند شد. همچنین گفتنی است سرکار خانم شهلا پناهی یکی از نویسندگان موفق حوزه خاطره‌نگاری کشور و فارغ‌التحصیل رشته ارتباطات، برای تکمیل مراحل تحقیق و نویسندگی کتاب فراخوان انتخاب شده اند.

با توجه به تغییر زمانبندی فراخوان،‌ اطلاعات بیشتر و نیز زمان داوری آثار و اسامی داوران بزودی اعلام خواهند شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=266856

ثبت نظر

-