ارمنستان: بموقع تصمیم به توقف جنگ گرفتیم

  • کد خبر : 266822
  • 21 آبان 1399 - 14:22
ارمنستان: بموقع تصمیم به توقف جنگ گرفتیم

به گزارش خبرگزاری مهر، نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی گفت که این کشور تصمیمی بموقع برای توقف جنگ در قره باغ اتخاذ کرد.

«نیکول پاشینیان» در گفتگو با شبکه تلویزیونی «روسیه ۱» گفت: اگر توافقنامه صلح قره باغ امضا نمی‌شد وضعیت بدتر و وخیم‌تر می شد.

وی افزود: باید این واقعیت را بپذیریم که ما افتادیم اما به پرتگاه سقوط نکردیم و بموقع تصمیم به توقف جنگ گرفتیم.

این در حالی است که «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که این کشور با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ توافقنامه‌ای را امضا کرده است.

پاشینیان در این بیانیه با اعلام این خبر و تأکید بر آنکه آتش بس برای مردم ارمنستان و شخص او بسیار دردناک است، تصریح کرد: «این پیروزی نیست، اما تا زمانی که شما اذعان نکنید که باخته‌اید، شکستی در کار نخواهد بود. ما هرگز اذعان نمی‌کنیم که باخته‌ایم و این آغاز عصر وحدت ملی برای ما خواهد بود».

وی گفت: «در برابر شهدای همه شما زانو می‌زنم. در برابر همه سربازان، افسران، ژنرال‌ها و نیروهای داوطلب که با جانشان از سرزمین مادری‌مان دفاع کردند، تعظیم می‌کنم».

گفتنی است که دور جدید درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ از ششم مهرماه سال جاری و با گلوله باران مواضع یکدیگر آغاز شد. به دنبال این رویارویی نظامی، ارمنستان با اعلام وضعیت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً وضعیت جنگی اعلام کرد. اما به رغم آنکه دو طرف طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیریها و برقراری آتش بس با یکدیگر به توافق رسیده‌اند (دو بار با میانجی‌گری روسیه و یک بار با میانجی‌گری آمریکا)، درگیریها همچنان ادامه یافته و هر کدام از طرف‌های درگیر دیگری را به نقض آتش بس متهم می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=266822

ثبت نظر

-