طرز تهیه بمب شکلات داغ توپ های کوچک خوشمزه

  • کد خبر : 266555
  • 30 تیر 1400 - 12:16
طرز تهیه بمب شکلات داغ توپ های کوچک خوشمزه

به گزارش نیوز: ماده اصلی موجود در کاکائو سبب شادتر شدن انسان میشود البته اگر به اندازه مصرف شود. بمب شکلات داغ یا بمب هات چاکلت داغ توپ های کوچک خوشمزه ای هستند که آن ها را داخل ماگ می گذارند. وقتی شیر یا شکلات داغ را داخل ماگ بریزید، توپ های شکلاتی آب می شوند و مارشمالوها و کاکائویی که داخل توپ ها پنهان شده بیرون می ریزند.

این توپ های شکلاتی بسیار بامزه و جالب هستند و با طعم های بسیار مختلفی می توانید آن ها را درست کنید.

بمب شکلات داغ مدتی است در شبکه های اجتماعی ترند شده و ما می خواهیم طرز تهیه ی این نوشیدنی خوشمزه و هیجان انگیز را که بسیار ساده هم هست به شما یاد دهیم.

بمب کاکائوی داغ

مواد و وسایل لازم برای طرزتهیه بمب شکلات داغ

* ۱ پیمانه چیپس شکلات
* ۴ قاشق غذاخوری پودر شکلات داغ
* ۴ قاشق غذاخوری مارشمالوی ریز
* قالب سیلیکونی نیم دایره

طرزتهیه بمب شکلات داغ

۱- شکلات را درون یک کاسه ی شیشه ای درون مایکروفر حرارت دهید. ظرف را ۱۵ ثانیه در مایکروفر بگذارید، سپس کاسه را بیرون آورید و شکلات را هم بزنید و دوباره ۱۵ ثانیه ی دیگر آن را در مایکروفر حرارت دهید. آنقدر این کار را تکرار کنید کنید تا شکلات نرم و روان شود. این کار نزدیک به ۱ تا ۲ دقیقه زمان خواهد برد.

شکلات

۲- مقداری از شکلات آب شده را درون قالب بریزید و با کمک پشت قاشق یا برس شیرینی پزی شکلات آب شده را در قالب پخش کنید. لایه ی شکلات در قسمت کناره ها و لبه ی قالب باید ضخامت کافی را داشته باشد.

شکلات آب شده را درون قالب بریزید

۳- قالب را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل فریزر یا ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. سپس گنبدهای شکلاتی به دست آمده را از قالب بیرون آورید و آن ها را در یک بشقاب سرد بگذارید.

گذاشتن قالب در یخچال

>>>بیشتر بخوانید:

ناگت شکلات یک دسر شکلاتی بسیار خوشمزه

۴- یک بشقاب خالی را به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه درون مایکروفر بگذارید تا گرم و نه داغ شود. یکی از گنبدهای شکلاتی را بردارید و آن را از لبه چند ثانیه داخل بشقاب بگذارید تا لبه ی آن آب شود. باید سرعت عمل داشته باشید. گنبد شکلاتی را برعکس کنید و یک قاشق غذاخوری پودر شکلات داغ، چند عدد مارشمالوی ریز و هر چیز دیگری که مایل هستید داخلش بریزید.

طرز تهیه بمب شکلات داغ

۵- یک گنبد شکلاتی دیگر را بردارید و لبه های آن را با بشقاب گرم آب کنید. سپس دو گنبد را طوری روی هم قرار دهید که یک کره ی شکلاتی به دست آید و گنبدها را آنقدر روی هم نگه دارید تا به هم بچسبند. هر توپ شکلاتی ای که درست کردید را داخل یخچال یا فریزر بگذارید، سپس سراغ درست کردن توپ های بعدی بروید.

طرز تهیه بمب شکلات داغ؛

۶- برای سرو بمب شکلات داغ آن را داخل یک ماگ بگذارید، روی آن شیر گرم (یا شکلات داغ) بریزید و اتفاق جادویی ای که رخ می دهد را تماشا کنید. این نوشیدنی خوشمزه را سر بکشید و لذتش را ببرید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=266555

ثبت نظر

-