مقصد قیمت سکه در ۲ سناریو

  • کد خبر : 266310
  • 21 آبان 1399 - 9:20
مقصد قیمت سکه در ۲ سناریو

مقصد قیمت سکه در 2 سناریو

سکه درکانال میانه، تعیین تکلیف می شود؟


نیوز :

قیمت سکه روز گذشته به ابتدای کانال ۱۳ میلیون تومان رسید، معامله گران فردایی تلاش کردند مانع کاهش قیمت به مرز ۱۲ شوند اما به نظر می رسد آنچه در بازی سکه نقش اصلی را دارد قیمت دلار است، معامله گران فردایی و قیمت طلا فقط می توانند نقش مکمل بازی کنند.

به گزارش نیوز، سکه امامی در کانال میانه ۱۳ میلیون تومانی قرار گرفته است. میانه به این معنا که با کف قیمت حدود ۲ میلیون تومان فاصله دارد و همین میزان فاصله هم حدودا با سقف قیمت ایجاد شده است. در واقع سکه اگر بخواد به سوی کف قیمتی حرکت کند، بار دیگر می تواند به کانال ۱۱ میلیون تومانی بازگردد و در صورتی که بخواهد تحرک افزایشی انجام دهد، سقف ۱۵ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی را پیش رو دارد.

در روزهای اخیر، سقوط قیمت طلا موجب شده است که قیمت سکه تحت فشار قرار بگیرد و حتی حباب آن زیاد شود. با این حال، روند ماه های اخیر به خوبی نشان داده است که روند قیمت سکه را جهت حرکتی دلار مشخص می کند و اونس طلا بیشتر نقش ضربه گیر افزایشی یا کاهشی را بازی کرده است. در این شرایط، می توان مقصد بعدی قیمت سکه را با قیمت دلار ردیابی کرد پیش بینی معامله گران از مقصد سکه در مسیر صعود این گونه است” حضور دوباره دلار بالای مرز ۲۸هزار تومانی می تواند، سکه را در گام اول به کانال ۱۴ میلیون تومانی ببرد،  اما اگر دلار وارد فاز نزولی شود چه اتفاقی خواهد افتاد بازگشت قیمت دلار به زیر ۲۷ هزار تومان، سکه را به سوی کانال ۱۲ میلیون تومانی بازخواهد گرداند. در واقع سکه در یک روند میان مدت با کف قوی ۱۲ میلیون و سقف قوی تر ۱۴ میلیون روبرو است.

مقاومت بیشتر در بازار سکه

شاید برخی دلاربازان موفق شده باشند، ارز خود را در قیمت های بالاتر عرضه کرده باشند، ولی معامله گران سکه تا حدی به دلیل نزول شدید اونس در رسیدن به این هدف ناکام ماندند. این مساله می تواند در کوتاه مدت مقاومت سکه ای ها برای افت قیمت نسبت به بازیگران دلار را بیشتر کند، امری که می تواند منجر به افزایش بیشتر دامنه حباب شود.

در مورد سکه های کوچک مانند نیم و ربع هم می توان گفت که خرید آن ها با توجه به حبابی که دارند، نسبت به سکه امامی با ریسک بیشتری همراه است. حباب سکه امامی به لطف نوسان قیمت دلار به زیر یک میلیون تومان رسید و حباب ربع نیز به زیر دو میلیون تومان. به نظر می رسد برخی معامله گران با یک جهش دیگر، برخی از سکه های کوچک خود را حداقل با سکه امامی یا دلار جایگزین کنند، اگر نخواهند از بازار به طور کلی خارج شوند.


این مطلب برایم مفید است




۲


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=266310

ثبت نظر

-