محدودیت‌های کرونایی در البرز به مدت یک ماه اعمال می‌شود

  • کد خبر : 265907
  • 21 آبان 1399 - 4:25
محدودیت‌های کرونایی در البرز به مدت یک ماه اعمال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی بعد از ظهر سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان البرز از اعمال محدودیت‌های کرونایی هم‌زمان با سراسر کشور از امروز ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تصمیمات چهل و دومین جلسه ستاد ملی کرونا، فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار از ساعت ۱۸ عصر تا صبح تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مرتبط با گروه شغلی یک مانند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، مراکز تولید و عرضه محصولات پروتئینی و میادین میوه و تره‌بار در هر ساعت از شبانه‌روز ممکن است، تصریح کرد: رستوران‌ها و مراکز عرضه غذاهای سرد و گرم نیز تنها به شکل بیرون‌بر مجاز به فعالیت خواهند بود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان البرز خاطرنشان کرد: این اقدام با توجه به شرایط خاص و حاد بیماری کرونا و ضرورت مدیریت روند تصاعدی این بیماری اعمال می‌شود.

وی گفت: حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال بیماری مهم‌ترین هدف ستاد مدیریت مقابله با کرونا در البرز است که باید بیش از پیش از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

اصناف متخلف پلمب می‌شود

فردی اظهار کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، بازرسین و … مکلفند با متخلفان بر اساس قانون برخورد و متناسب با مورد، مجازات جریمه یا پلمب واحد را برای آنان اعمال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بر لزوم اجرا و رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: از شهروندان انتظار داریم برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی اقدام کنند، در غیر این صورت رانندگان موظف هستند از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری کنند.

نمی‌توان فرهنگ را با بخشنامه و دستورالعمل به مردم ابلاغ کرد

وی با اشاره به لزوم اهتمام و توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در پاسخگویی به موقع به اصحاب رسانه و افکار عمومی یادآور شد: مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی در گرو تقویت تعاملات و ارتباطات مطلوب و بهینه است زیرا نمی‌توان فرهنگ را با بخشنامه، دستورالعمل و … به مردم ابلاغ کرد.

فردی متذکر شد: در این راستا از مسئولان انتظار می‌رود در عصری که به عصر ارتباطات معروف است و اخبار و اطلاعات در لحظه تبادل می‌شود، نسبت به ارائه اخبار و اطلاعات موثق و صحیح به منظور اقناع افکار عمومی اقدام نموده و نسبت به وقایع و رویدادهای جامعه و عملکرد خود بی تفاوت نباشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=265907

ثبت نظر

-