تنها یک طرح از هر هزار ایده صنعت برق تجاری‌سازی می‌شود

  • کد خبر : 265421
  • 20 آبان 1399 - 21:41
تنها یک طرح از هر هزار ایده صنعت برق تجاری‌سازی می‌شود

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ – ۱۹:۱۴

طرح برق امید

تهران ( پانا) – معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت تنها یک ایده از هر هزار ایده در صنعت برق به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد.

به گزارش نیوز، «محمد صالح اولیاء» روز سه‌شنبه در رویداد تجاری‌سازی ۳۵ محصول فنآورانه صنعت برق در محل پژوهشگاه نیرو، افزود: در این رویداد مجریان طرح ها، قرار است طرح های خود را ارائه کنند که این تجربه جدیدی در تجاری سازی در صنعت برق است و برای ما جای افتخار دارد.
معاون تحقیقات وزیر نیرو گفت: همه ما درباره چرخه تبدیل ایده به محصول و محصول به بازار زیاد شنیده‌ایم و نکته ای که گفته می‌شود مربوط به این است که این زنجیره و مراحلی که طی می‌شود معمولا در طول راه خود و رسیدن به بازار با شکست‌های مختلف مواجه می‌شود.

اولیا مرحله تجاری سازی را مرحله مهمی برشمرد که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: ضعف عمده ما که پژوهشگاه متوجه آن شده است در این بخش یعنی بحث تجاری سازی است و این جدا از توصیه‌ها، نیازمند مکانیسمهایی است.

اولیا بابیان اینکه مجموعه عناصر تاحدی در مجموعه وزارت نیرو دیده می شود گفت: اخیرا با یک نگاه اکوسیستمی تلاش شده به نوعی نظم بیشتری به این اکوسیستم داده شودو به اثربخشی اکوسیستم توجه ویژه ای شود.

معاون تحقیقات وزیر نیرو گفت: باید عناصری تقویت یا اضافه بشوند به این اکوسیستم به نحوی که عملکرد این عناصر ظرفیت خوبی را ایجاد کرده و کمک کند تا فرآیند تبدیل ایده به محصول و بازار بهتر دنبال شود.
وی گفت: خصوصیت مهم اکوسیستم، حضور عناصر به صورت داوطلبانه بوده و بخاطر بخشنامه و الزام های دستگاه‌های اداری نیست.

معاون وزیر نیرو بر پیوند بخش تقاضا به عرضه به عنوان راهکاری مطمئن تاکید کرد.

رویداد آنلاین دو روز تجاری سازی ۳۵ محصول فنآورانه صنعت برق در محل پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=265421

برچسب ها

ثبت نظر

-