معاملات به ۱۶ میلیون دلار رسید

  • کد خبر : 265374
  • 20 آبان 1399 - 21:02
معاملات به ۱۶ میلیون دلار رسید

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ – ۱۸:۴۳

آخرین تحولات بازار ارز بعد از انتخابات امریکا

تهران ( پانا) – طی هفته جاری ارزش حجم معاملات صورت گرفته در بازار متشکل ارزی به ۱۶ میلیون دلار رسید. 

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی در پی تشدید نوسان‌ها در بازار ارز برای کنترل نوسانات از ۲۱ مهرماه سال جاری اقدام به عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار اسکناس به بازار متشکل ارزی و افزایش سقف خرید کارگزاران این بازار به ۵۰۰ هزار دلار کرد.

طبق آنچه اعلام شده، ارزش حجم معاملات اسکناس این بازار (دلار، یورو و درهم)، طی هفته جاری از روز شنبه تا ظهر امروز (سه‌شنبه) به ۱۶ میلیون دلار رسیده و تعداد اعضای این بازار (شامل بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و غیربانکی) به ۳۰۰ کارگزار رسیده‌ که روند افزایش کارگزاران این بازار بیانگر استقبال صرافان و بانک‌ها از عملکرد این نهاد ارزی است.

با این حساب، اکنون کارگزاران بازار متشکل ارز ایران شامل ۱۶ بانک، ۱۸ صرافی بانکی (اعم از دولتی و خصوصی) و حدود ۲۷۰ صرافی غیر بانکی می‌شود.

بازار متشکل ارز ایران در سال ۱۳۹۸ و با هدف ایجاد و توسعه بازار شفاف، منصفانه، رقابتی و کارای ارزهای خارجی و انسجام بخشی به آن شروع به فعالیت کرده که همواره فعالیت و عملکرد این بازار با حمایت‌ها و انتقادهای متنوعی همراه بوده است که یکی از دلایل آن را می‌توان مبهم بودن نحوه عملکرد این بازار برای عموم مردم دانست.

به همین منظور، طبق اعلام مدیریت ارتباطات بازار متشکل ارز ایران، این بازار قصد دارد تا در راستای ایجاد شفافیت و ثبات بخشی به بازار اسکناس ارز،‌ به عنوان تنها مرجع رسمی تعیین نرخ عمده اسکناس ارز، به‌زودی نرخ های خود را به‌ صورت عمومی اعلام کند.

بنابراین مخاطبان می‌توانند از طریق سایت www.ice.ir یا با جست و جوی نام کاربری iceiran در تلگرام و icemarket.ir در اینستاگرام به جمع مخاطبان بازار متشکل ارز ایران پیوسته و از نرخ‌ها و اخبار این بازار آگاه شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=265374

ثبت نظر

-