اسماعیلی: پرونده مربوط به انتخابات، کلاهبرداری بود نه اعمال نفوذ

  • کد خبر : 265196
  • 20 آبان 1399 - 18:53
اسماعیلی: پرونده مربوط به انتخابات، کلاهبرداری بود نه اعمال نفوذ

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌ها که به صورت آنلاین برگزار شد، درباره آخرین وضعیت پرونده ادعای نفوذ در تأیید صلاحیت کاندیداهای مجلس که توسط یکی از نمایندگان مطرح شده بود، گفت: این پرونده در دادسرا مورد رسیدگی ویژه قرار گرفت و ۴ متهم آن به زندان از ۱ سال تا ۲۰ سال محکوم شدند. از آنجا که این حکم بدوی است و هنوز در تجدید نظر قرار دارد، از اعلام اسامی این محکومان معذور هستم.

وی افزود: در مرحله دادسرا از برخی از متهمین رفع اتهام و پرونده آنها مختومه شد. چند پرونده هم هنوز مفتوح است زیرا این افراد به غیر از این موضوع، اتهامات مالی دیگری هم دارند که طبق قانون به تمام آنها باید یکجا رسیدگی شود و تا تکمیل تحقیقات همه ابعاد پرونده، دادگاه آغاز نمی‌شود.

اسماعیلی تأکید کرد: همه اینها فقط ادعای اعمال نفوذ داشتند و کار آنها کلاهبرداری بود. افرادی سودجو بودند که با ادعای اعمال نفوذ از کسانی که صلاحیت آنها تأیید نشده بود کلاهبرداری می‌کردند هیچ کدام تأثیری در انتخابات نداشتند. شورای نگهبان پیگیر محاکمه آنها بود.

وی با اشاره به اختلافات مطرح شده در خصوص نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا ادامه داد: در آمریکا انتخابات برگزار شده است که نوع برگزاری آن و ادعاهایی که کاندیداها در مورد تقلب و اغتشاشات و زد و بندهای سیاسی بیان کردند، درس عبرتی است برای اینکه دلباختگان غرب، دموکراسی غربی و آنچه در مغرب‌زمین می‌گذرد را بشناسند. الحمدالله کشور ما از همه این مسایل به دور بوده و انتخابات اخیر هم به خوبی برگزار شده است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده تعاونی فرشتگان قم که از پرونده‌های کثیرالشاکی است، گفت: کیفرخواست صادر و اخیراً به دادگاه ارجاع شده است و به زودی در شعبه ویژه جرائم اقتصادی رسیدگی می‌شود.

وی تأکید کرد: سیاست قوه قضائیه این بود که بدون تصمیم قضائی و با همکار بانک مرکزی و نهادهای ذیربط، سپرده مردم را به آنها بازگردانیم که در این حوزه موفق بودیم. بر این اساس پول سپرده‌گذاری افرادی که پول آنها تا سقف یک میلیارد تومان بوده پرداخت شده است. ارقام باقیمانده، ارقام درشت بالای یک میلیارد تومان است. عدد سپرده‌گذاران محدود اما رقم سپرده درشت است. اموال تعاونی برای تسویه دیگر بدهی‌ها شناسایی شده است و دادگاه هم به زودی برای محاکمه متهمان برگزار خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=265196

ثبت نظر

-