چگونه دکوراسیون خانه را زیباتر کنیم؟

  • کد خبر : 264868
  • 20 آبان 1399 - 15:50
چگونه دکوراسیون خانه را زیباتر کنیم؟

امروزه برای دکوراسیون داخلی یک ساختمان از تزییناتی مانند سقف کاذب یکپارچه، تایل‌های پی وی سی و گچی، دیوار جداکننده و… استفاده می‌کنند زیرا از نظر سبک و طرح بسیار متنوع و از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه‌اند. تولیدکنندگان بسیاری هستند که این اقلام و تجهیزات را تولید می‌کنند تا مجریان طراحی داخلی از آنها در کار خود استفاده کنند.

یکی از این تولیدکنندگان که در میان مجریان طراحی داخلی محبوب است، شرکت کناف ایران نام دارد. اکثر کناف کاران، سقف کاذب کناف ایران، دیوار کاذب و دیگر محصولات این شرکت را درکار تزئینات ساختمانی به کار می‌برند و اینگونه سبب زیبا شدن محیط داخلی منزل می‌شوند. 

مزایایی همچون سهولت، سرعت و دقت بالا در اجرا، ایمنی در برابر زلزله و حریق، خواص عایق بندی حرارتی، صوتی و رطوبتی، و تعمیرات و نگهداری آسان موجب شده است که امروزه سیستم‌های ساخت و ساز خشک کناف ایران به عنوان جایگزین روش‌های منسوخ سنتی در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال دیوار کاذب کناف ایران این قابلیت را دارد که فضاهای داخلی ساختمان را به راحتی تقسیم بندی کند و نیازی به هزینه‌های هنگفت برای انجام این کار نباشد. در این میان از زیبایی که انواع سقف کاذب مشبک گچی و پی وی سی به فضای شما هدیه می‌دهند نباید غافل شد.

در ادامه مقاله قصد داریم به طور مختصر از محصولاتی همچون کناف ایران که در طراحی داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند، صحبت کنیم  و در ادامه از ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی که سقف کاذب یکپارچه، دیوار جداکننده و سقف کاذب مشبک گچی در اختیار کاربران می گذارند، برای شما بگوییم. با ما باشید.

آشنایی با کناف ایران

شرکت کناف ایران یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید مصالح بر مبنای ماده معدنی گچی، تولید عایق‌های حرارتی و صوتی، تولید مصالح و مواد ساختمانی سیمانی، تولید سقف کاذب یکپارچه و دیوارهای جداکننده است. این شرکت در سال ١٩٣٢ در آلمان تأسیس شد و اکنون با داشتن بیش از ١۵٠ کارخانه در ٣٧ کشور جهان و ۱۹۰۰۰ نفر نیروی کار، به صورت یک گروه عظیم صنعتی در سطح بین المللی فعالیت می‌نماید.

شرکت کناف ایران، شاخه تولیدی کناف در ایران است. این شرکت با در اختیار داشتن نیروهای انسانی مجرب، متخصص و متعهد در طول سال‌ها با پای همت و اراده در راه سخت خدمت‌رسانی و ابادانی و پیشرفت کشور قدم نهاده و در طول این مدت کوله باری از تجربه و شایستگی و رضایت مشتریان و کارفرمایان را به ارمغان آورده است.

خصوصیات و کاربرد سقف کاذب یکپارچه

سقف‌های کاذب یکپارچه ساختارهای سبکی هستند که به واسطه تولید صنعتی، دارای مشخصات فنی استاندارد بوده و جایگزین بسیار مناسبی برای سقف‌های کاذب غیر استاندارد ساخته شده با رابیتس و گچ می‌باشند. این ساختار شامل زیرسازی سبک فولادی معلق ساخته شده با مقاطع L، U و C بوده که صفحات روکش‌دار گچی در یک یا دو لایه، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آن‌ها نصب می‌شوند. سطح بدست آمده قابلیت اجرای رنگ و پوشش‌های دیگر را خواهد داشت. فضای خالی پشت سقف کاذب، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را میسر می‌سازد.

شما با استفاده از این نوع سقف می‌توانید نورپردازی‌های بسیار زیبایی را در فضای مورد نظر اجرا کنید و دکوراسیون داخلی خود را از فضایی کلاسیک به فضایی مدرن تبدیل کنید.

ویژگی برجسته سقف کاذب یکپارچه

۱- انعطاف پذیری بالا: این سقف‌ها انعطاف پذیری معماری بسیار بالایی دارند و با داشتن فضای خالی پشت آن این امکان را می‌دهد که از انواع عایق حرارتی و صوتی، تاسیسات الکتریکی مانند کابل‌های شبکه یا دوربین مداربسته و تاسیسات مکانیکی استفاده کنیم.

۲- سرعت اجرایی بسیار بالا: از فاکتورهای مهم سرعت بالای اجرای این ساختار می‌توان به اجرای سریع و آسان زیرسازی و صفحات کناف اشاره نمود. سرعت بالا در اجرای سقف‌ها مسلما موجب کاهش مدت زمان پروژه‌های عمرانی و بازگشت سرمایه خواهد شد. این سقف‌ها را می‌توان بلافاصله بعد از خشک شدن بتونه، رنگ آمیزی کرد.

دیوار کاذب

امکاناتی که دیوار جداکننده در اختیار کاربران قرار می‌دهد

دیوارهای جدا کننده، دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می‌شوند. اگر دو لایه قاب فلزی با فاصله از یکدیگر را در ساختمان به اجرا در آوریم، می‌توان از فضای به وجود آمده جهت عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی استفاده نمود. قرارگیری تاسیسات در فضای خالی دیوار، علاوه بر رفع مسئله خوردگی و کاهش هزینه تعمیرات، دسترسی به تاسیسات و تعمیر و نگهداری را در مرحله بهره برداری آسان می‌کند. جالب است بدانید که این نوع دیوارها حتی در مراکز رادیولوژی برای عدم عبور اشعه ایکس استفاده می‌شوند. به این صورت که یک لایه سربی را در فضای داخلی دیوار کناف نصب می‌کنند و این کار از عبور اشعه ایکس به فضای بیرونی جلوگیری می‌کند.

نوع دیگری از آن که در بسیاری از ساختمان‌ها از آن استفاده می‌شود دیوار مقاوم در برابر حریق یا FR می‌باشد. این نوع دیوار به عنوان سدی در برابر عبور آتش و حرارت ناشی از آن عمل می‌کند و زمانی که در یک سمت، کانون آتش و حرارت بسیار بالا وجود دارد، دمای سمت دیگر(سمت ایمن) از اندازه محدودی تجاوز نمی‌نماید.

انواع سقف کاذب مشبک گچی و پی وی سی

سقف کاذب مشبک یا تایل‌های ۶۰ در ۶۰ جنس و ظاهر متفاوتی دارد، که هریک خصوصیات منحصربه‌فردی را نیز دارا هستند و باید با توجه به آنها، متریال مناسب را انتخاب و اجرا نمود. دو نوعِ عمده تایل‌ها، تایل‌های گچی و پی وی سی می‌باشند.

سقف کاذب مشبک از شبکه سازه‌های سپری و تایل‌های گچی و پی وی سی تشکیل می‌شوند. شبکه مذکور به وسیله آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل گردیده و سپس تایل‌های ۶۰*۶۰ درون این شبکه قرار می‌گیرند. از جمله ویژگی‌های این ساختار​: نصب سریع و آسان، دسترسی به فضای تاسیساتی پشت می‌باشد.

انواع تایل گچی عبارت است از: تایل گچی کرمی سوزنی،  تایل گچی سوراخ‌دار (منظم و نامنظم)، آکوستیک، پشت آلومینیومی و روکش pvc، تایل گچی حصیری، تخم مرغی و …

تایل‌های پی وی سی که مهمترین ویژگی آنها مقاومت در برابر رطوبت، آب و ضد حریق بودن است، شامل تایل‌های پی وی سی روکشدار، چاپی، سفید ساده، سفید براق و معرق می‌باشند. لازم به ذکر است برخی کارخانه‌ها طرح‌های جدیدی را به طرح‌های قبلی خود اضافه کرده‌اند که شما با انتخاب آنها می‌توانید فضای داخلی خانه خود را دو چندان زیبا کنید.

چگونه خانه خود را زیباتر کنیم؟

اگر قصد دارید برای بازسازی یا زیباتر شدن خانه خود از پانل‌های گچی کناف ایران، تایل‌های گچی و پی وی سی و سایر محصولات مربوطه استفاده کنید، می‌توانید به سایت شهام دیزاین مراجعه کرده و خرید محصولات و اجرای آنها را از این شرکت بخواهید. شرکت طرح گستر شهام ایرانیان با برخورداری از سابقه چندین ساله، تجربه و دقت متخصصین ماهر خود از سال ۱۳۹۰ به تجهیز سالن‌های آمفی تئاتر، کنفرانس، آکوستیک نمودن استودیو صدا و غیره می‌نماید و در حال حاضر نیز عاملیت فروش محصولات کناف ایران و اجرای آنها را برعهده دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=264868

برچسب ها

ثبت نظر

-