نشست سران شانگهای: برگزاری آنلاین نشست سران شانگهای با حضور روحانی

  • کد خبر : 264607
  • 20 آبان 1399 - 12:49
نشست سران شانگهای:  برگزاری آنلاین نشست سران شانگهای با حضور روحانی

 

 

برگزاری آنلاین نشست سران شانگهای با حضور روحانی

 

نیوز:

بیستمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور رئیس جمهور کشورمان و به ریاست و میزبانی رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه ۲۰ آبان ماه به صورت برخط برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست مهمترین موضوعات سیاسی ، اقتصادی و امنیتی منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر روسای جمهور کشورهای عضو قرار خواهد گرفت .

 

شایان ذکر است این سازمان، ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. بعدها، هند و پاکستان نیز به این سازمان پیوستند.

در این اجلاس که روسیه ریاست دوره ای آن را به عهده دارد، وضعیت فعلی و چشم اندازهای توسعه همکار سازمان همکاری شانگهای بحث و مهمترین موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی منطقه ای و بین المللی مورد تبادل نظر روسای جمهوری کشورهای عضو اصلی و ناظر قرار خواهد گرفت.

 

کشورهای ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

 

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست مجازی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای سخنرانی می‌کند.

پوتین در سخنرانی افتتاحیه این نشست بر توسعه همکاری های بانکی،  اقتصادی سرمایه گذاری و تجاری کشورهای حوزه شانگهای تاکید کرد.

نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه سال ۹۸ در شهر بیشکک قرقیزستان با حضور سران ۱۱ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر برگزار شد.

 

سازمان شانگهای شامل روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان ، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان بعد از ۱۹ سال ، به سازمان منطقه ای فراگیر تبدیل شده است.

سازمان همکاری‌ شانگهای  (Shanghai Cooperation Organization)، با هدف مبارزه با تهدیدهای امنیتی جدید و با گردهمایی سران کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان در سال ۱۹۹۶ در شهر شانگهای تحت عنوان گروه شانگهای ۵ پا به عرصه ظهور گذاشت.

 

 


همراه باشید با نیوز(:

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=264607

ثبت نظر

-