حباب میلیونی در قیمت سکه +جدول

  • کد خبر : 264350
  • 20 آبان 1399 - 10:30
حباب میلیونی در قیمت سکه +جدول

به گزارش نیوز، بازار سکه مجددا وارد محدوده حبابی شد پدیده ای که موجب می شود قیمت اسمی از قیمت ذاتی فاصله بگیرد. حباب سکه را بر مبنای قیمت طلای جهانی و قیمت دلار در بازار محاسبه می کنند. در میان انواع سکه طلا بیشترین حباب متعلق به ربع است. کمترین میزان حباب نیز متعلق به قطع نیم هست، قیمت نیم با قیمت دیروز دلار در بازار و قیمت اونس جهانی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از ارزش ذاتی بالاتر است.

 قیمت دلار ۴۵ هزار تومانی در ربع سکه

حباب قیمتی ربع سکه بیش از دو میلیون تومان است و با قیمت کنونی طلا، این قطعه نیازمند قیمت دلار عجیب و غریبی است.

اگر قیمت طلای جهانی در سطح ۱۸۶۶ دلار کنونی باقی ماند حباب قیمت سکه در شرایطی صفر می شود که نرخ دلار به سطح ۴۵ هزار تومان برسد. این متغیر نشان می دهد خرید ربع سکه در شرایط کنونی نیازمند ریسک بالایی است.

شبیخون قیمت طلا به بازار سکه

قیمت سکه تا دیروز چشم امید به بازار طلا نیز داشت، انتظار افزایش در بازار جهانی نیز بالا بود. گرچه با قیمت های صعودی دیروز نیز حباب سکه تمام در محدوده یک میلیون تومان بود اما حرکت طلا و نوسان نرخ دلار معامله گران را برای حفظ قیمت ها در سطوح کنونی امیدوار نگه داشته بود.

اما بازار سکه در حالی امروز به استقبال معاملات می رود که طلای جهانی بعدازظهر دیروز دچار شبیخون شد.

به گزارش نیوز، بازار طلا سرمستانه از پیروزی بایدن و سیاست های انبساطی سودای فتح مجدد قله دو هزار دلار را داشت اما ظرف نیم ساعت قصر طلا دگرگون شد.

بعدازظهر دیروز اعلام شد آزمایش واکسن کرونا با اثر ۹۰ درصد موفقیت آمیز بوده است. همین خبر طلا را دچار نوسانی کرد که در هفت سال گذشته بی سابقه بود.

قیمت اونس از میانه کانال ۱۹۰۰ تا نزدیک ۱۸۵۰ دلار سقوط کرد با این سقوط پیش بینی می شد معاملات سکه نیز دچار شوک شود اما عجیب معامله گران در پشت خطی معکوس عمل کردند. در حالی که با قیمت طلای دیروز و قیمت بسته شده دلار ارزش ذاتی قیمت سکه کمتر از ۱۲ میلیون تومان بود اما معامله گران سکه را در کانال ۱۳ میلیون تومان نگه داشتند.

میزان ریسک معامله گران سکه در شرایط کنونی بسیار بالا رفته است. زیرا در هنگامه سقوط طلای جهانی فقط باید به نوسان نرخ دلار چشم داشته باشند که قیمت را در کانال ۱۳ میلیون تومان حفظ کنند.

قیمت دلار در روز گذشته در محدوده ۲۶ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد اما این قیمت کفاف حمایت از قیمت های کنونی سکه را نمی دهد سکه برای ماندن در کانال ۱۳ میلیون به دلار بالای ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان نیاز دارد. اتفاقی که حتی معامله گران فردایی نیز چندان به ملاقات با آن اعتقاد ندارند. بالاترین قیمت دلار در معاملات فردایی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است. رقمی که با قیمت مورد انتظار معامله گران سکه فاصله ۱۷۰۰ تومانی دارد. برای اینکه این تفاوت معنا شود می توان میزان نوسان در بازار دیروز را مبنا قرار داد. بازار دیروز که از قضا بازار پر نوسانی بود در حدود ۷۵۰ تومان افت و خیز قیمتی را تجربه کرد. بازار امروز اگر قرار باشد به انتظار معامله گران پاسخ دهد باید دامنه تغییرات وسیع تری داشته باشد. البته در بازار های این روزهای ایران هیچ اتفاقی غیر ممکن نیست اما دوام و پایداری بیشتر از حادثه اهمیت دارد. با توجه به چشم انداز پیش رو و حتی برخی اخبار در خصوص گشایش های احتمالی که هیچ ربطی به دولت آینده آمریکا ندارد و از قضا در دولت کنونی رخ داده، نمی توان به پرواز سکه بدون موتور روشن امیدوار بود.




حباب

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=264350

ثبت نظر

-