۳۹ بیمار کرونایی تنها طی آبان‌ماه در پیرانشهر فوت کرده‌اند

  • کد خبر : 264214
  • 20 آبان 1399 - 9:24
۳۹ بیمار کرونایی تنها طی آبان‌ماه در پیرانشهر فوت کرده‌اند

دکتر مجید کاسیان‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود: یکی از مهمترین عوامل بحرانی شدن وضعیت بیماران و افزایش فوتی‌ها، مراجعه دیرهنگام آنان به بیمارستان است.

وی اضافه کرد: از اول آبان ۹۹ به طور میانگین روزانه هشت بیمار کرونایی در بیمارستان پیرانشهر بستری شده و در این مدت، ۳۹ مورد فوتی در این مرکز درمانی ثبت شده که ۲۱ مورد آن با تست مثبت و ۱۸ مورد آن مشکوک به کرونا بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۹۱ بیمار کرونا مثبت پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند که این عدد بیشتر از نصف بیمارهای کرونایی در این ماه است.

طی ۲۴ ساعت یک بیمار ونتیلاتوری به ۱۲ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری نیاز دارد

رییس شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر اظهار کرد: بیشتر بیمارانی که در بخش ایزوله بیمارستان بستری هستند، از طریق ریه با این ویروس درگیر شده‌اند که باعث کاهش سطح اکسیژن این بیماران می‌شود بنابراین یکی از مراحل درمان در این بیماران، اکسیژن رسانی است.

کاسیان زاده گفت: دستگاه اکسیژن ساز این بیمارستان تنها ظرفیت تولید اکسیژن برای ۲۶ بیمار در این شرایط را دارد. 

وی ادامه داد: متاسفانه تغذیه اکسیژن بیماران کرونایی از طریق کپسول بسیار سخت است زیرا یک بیمار معمولی هر هشت ساعت یک کپسول ۴۰ لیتری لازم دارد که این کپسول در یک بیمار متصل به ونتیلاتور تنها برای ۲ ساعت قابل استفاده است.

وی بیان کرد: از ابتدای آبان ماه جاری بیش از یک‌هزار و ۲۵۰ کپسول اکسیژن در این بیمارستان شارژ شده است

رییس شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر با اشاره به اینکه تنها عامل موثر در نجات یک بیمار کرونایی مراجعه به موقع به مراکز درمانی است، گفت: کسی که زودتر مراجعه می‌کند، احتمال درمان شدنش بیشتر است، شروع زودتر درمان های حمایتی در مراحل ابتدایی می‌تواند تاثیر بسزایی در درمان کرونا داشته باشد و از درگیری ریه بیمار با این ویروس جلوگیری کند.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و تاکنون ۹۲ نفر بر اثر بیماری کرونا در پیرانشهر جان باخته‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=264214

برچسب ها

ثبت نظر

-