ورود نخستین تجهیزات توسط اپراتور هندی به بندر چابهار تا پایان سال

  • کد خبر : 263953
  • 20 آبان 1399 - 6:47
ورود نخستین تجهیزات توسط اپراتور هندی به بندر چابهار تا پایان سال

ورود نخستین تجهیزات توسط اپراتور هندی به بندر چابهار تا پایان سال

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از ورود نخستین تجهیزات تأمین شده از سوی اپراتور هندی به بندر چابهار تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد که ارزش این تجهیزات ۷ میلیون یورو برآورد می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد با اشاره به برنامه‌های آتی این سازمان برای توسعه بندر چابهار، اظهار کرد: در پایان سال جاری شاهد ورود نخستین تجهیزات تأمین شده از سوی اپراتور هندی بندر چابهار خواهیم بود که این تجهیزات شامل یک دستگاه جرثقیل ساحلی به ارزش حدود ۷ میلیون یورو است.

وی افزود: متعاقباً تجهیزات بعدی نیز به زودی وارد کشور می‌شود و قابلیت بندری چابهار افزایش پیدا می‌کند.

راستاد در پاسخ به این سؤال که «مردم چابهار نگران تردد قطار و کامیون‌های باری به بندر از مسیر شهر هستند و بر این گمانند که با توسعه بندر، آرامش شهر بر هم زده می‌شود. سازمان بنادر و دریانوردی چه تمهیداتی به‌منظور برطرف کردن دغدغه‌های مردم در نظر گرفته است؟» گفت: برخلاف نظر برخی از گمانه‌ها، اتفاقاً توسعه بندر، زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را برای محیط پیرامونش فراهم می‌کند؛ به‌طوری که با فعالیت‌های اصلی و جانبی در بندر، اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای مردم ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطرنشان کرد: مطمئناً وضعیت فعلی بندر و همچنین توسعه و ارتقای آن به نفع مردم منطقه خواهد بود و مردم چابهار از این بابت نگرانی نداشته باشند.

در ادامه، وی برخی از دستاوردهای مهم سفر وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار طی چند روز گذشته را برشمرد و عنوان کرد: طی این سفر، چندین پروژه که عمدتاً روبنایی پایانه کانتینری و چندمنظوره بودند به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند و همچنین، پروژه‌هایی که بخشی از آن متعلق به بخش خصوصی هستند و شامل تأسیسات مخازن نگهداری محصولات پتروشیمی و نفتی و نگهداری کالا به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان می‌شوند، کار خود را آغاز کردند.

راستاد یادآور شد: یک پروژه مهم دیگر که طی سفر وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن شروع شد، مربوط به کریدور لجستیکی دسترسی بندر چابهار بود. خوشبختانه روند فعالیت‌های بندر چابهار به‌گونه‌ای است که هم در پروژه‌های اجرایی و هم در حوزه عملیات و تخلیه و بارگیری شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون بندر چابهار دارد نقش خودش را در حمل‌ونقل و تجارت دریای کشور تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد، به‌طوری‌ که در زمینه ترانزیت، با توجه به کیفیت زیرساخت، روساخت و موقعیت جغرافیایی بندر، چشم‌انداز بسیار خوبی را برای آن در آینده‌ای نه چندان دور متصور هستیم.

وی درباره نقش تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بر  فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی کشور، گفت: تحریم‌ها از همان ابتدا هدفشان مختل کردن و مسدود کردن فعالیت‌های دریایی و کشتیرانی ما بودند؛ اما خوشبختانه به لحاظ توانمندی و ظرفیت‌های قابل توجهی که ما در حوزه دریایی داشتیم، دشمن از طریق تحریم‌ها نتوانست خللی بر فعالیت‌ کشتیرانی و ورود کالاهای اساسی به بنادر کشور وارد کند.

راستاد افزود: ولی با شیوع ویروس کرونا، متأسفانه تمام اقتصادهای دنیا از جمله تجارت بین‌المللی و دریایی از این موضوع متأثر شدند و اثر منفی بر روی اقتصاد آنان بر جای ماند که ما نیز از این موضوع مستثنا نبودیم و خسارت‌هایی به این مجموعه وارد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در خاتمه تصریح کرد: با وجود خساراتی که شیوع ویروس کرونا بر صنعت دریانوردی کشورمان وارد کرده است؛ اما از نظر روند عملیات اجرایی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات مربوط به آن، خوشبختانه ما توانستیم کارها را به روال گذشته انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=263953

ثبت نظر

-